הכל התחיל במסיבות רווקות פרועות. נשים היו אורזות בגד ים והרבה מצב רוח טוב, יורדות לאילת או שוכרות וילה בצפון, ושוכחות - לפחות ללילה - את כל מה שמחכה להן בבית. עם הזמן הטרנד הפך לעניין שבשגרה. כל כך בשגרה, עד שמלונות החלו לתפור חופשות שלמות המיועדות לנשים. למשל החבילה של מלון "גליליון" הצפוני.



את החופשה, שמוצעת במהלך אמצע השבוע, מכנים במלון "מחוברות VIP". אבל שיהיה ברור: החופשה הזו מתאימה לכל הנשים באשר הן. חברות, אמא ובת, אחיות, חברות מהעבודה, כולן מוזמנות לקחת פסק זמן ולצאת לחופשה נשית. מה זה אומר בדיוק חופשה נשית? אוכל טוב וקינוחים, טיפול פנים ועיסוי במתחם ספא, חמאם טורקי, ערכת טיפוח אישית שמחכה בחדר, טעימה של יינות וזמן רגוע מסביב לבריכה. התענוג הזה עולה 990 שקל לכל אחת - דיל לא בשמיים. בעיקר משום שהוא כולל 24 שעות יחד עם החברה הכי טובה.
 
אספתי את הבסטי שלי ויצאנו צפונה. כשברכב המוזיקה נשמעה בקולי קולות, כבר התחלנו לפנטז על הרגע שבו הרגליים שלנו יפגשו את מי הבריכה. יש משהו משחרר מאוד בחופשת בנות. ולמרות האמונה הרווחת, היא אפילו לא חייבת לכלול שופינג. מספיקה המחשבה על שעות של בטלה ושיחות לא מצונזרות. 
 

אבל עוד לפני כל זה, אנחנו עדיין בדרכים. הנסיעה צפונה רצופה הפתעות קולינריות, נופים גליליים, מסלולי טיולים קצרים וארוכים, תצפיות וכמובן אטרקציות אתגריות. הפעם, כפי שהבנתן, לא היינו בראש קרבי מדי, אז הסתפקנו בעצירה בשמורת ארבל כדי לתצפת מההר על הכנרת. וטוב, גם כדי לחלץ עצמות. 
רבים מעדיפים להביט בארבל ממרחק, להתרשם מהצורה הייחודית שלו, אבל כשמטפסים עליו מבינים שהנוף הנשקף ממנו הוא מרשים עוד יותר.

הראות הייתה באותו זמן מעולה, והצלחנו לראות את הצפון בתפארתו, מהכנרת ועד החרמון. עוד כמה ימים של גשם, והיינו מרוויחות גם הרבה יותר ירוק בעיניים. אנחנו, כזכור, היינו במצב רוח עצל, לכן נשארנו בעמדת התצפית, אבל כמובן שהשמורה כוללת הרבה יותר מנוף. אפשר למשל לרדת מהמצוק אל המבצר הקדום שנמצא ממש מתחת לרגליכן. המבצר הוא למעשה חיבור של מספר מערות עם אולמות גדולים, בורות לאגירת מים ואפילו כמה מעברים נסתרים.

כדור פורח מעל מלון "גליליון".  צילום: רותם גולן
כדור פורח מעל מלון "גליליון". צילום: רותם גולן








עד 120

אחרי העצירה בארבל המשכנו ישירות אל המלון. "גליליון", שכבר כתבתי עליו בעבר, נמצא ממש בפנייה לעבר אגמון החולה, על כביש 90, בין ראש פינה לקריית שמונה. מדובר במתחם תיירות שכולל 120 חדרים. הוא נפתח לפני קצת יותר משנה ושונה בנוף התיירותי של הצפון. אנחנו מכירים חדרי הארחה וצימרים, פחות מלונות מפנקים. 
 
מתחם גליליון, שבמרכזו בית המלון, סיפק את כל מה שהיינו צריכות: בריכה, ספא חדיש שבו יש גם חמאם גדול, חדרי עיסויים וחדר קוסמטיקאית. לא כל כך התחברנו למרכז הקונגרסים, ומתחם האוכל נמצא בשלבי בנייה אחרונים וצפוי להיפתח בחודשים הקרובים. לצד כל אלה יש גם חדר יין, שבו מעבירים סדנאות לאורחים ומפנקים בטעימות. 
 
ויש גם אטרקציה מיוחדת: תצפית מכדור פורח בגובה של 120 מטר. אנחנו כמובן לא ויתרנו על התענוג ועלינו למטס קצר. הטיסה אורכת כרבע שעה ועולה 70 שקל. מדובר בחוויה נעימה ודי רגועה. בעיקר כשהראות משובחת. אפשר להניח שבעונת הנדידה, כשהאגמון מלא באורחים מהארצות הקרות, כמו עגורים, חסידות ושקנאים, המראה הרבה יותר מרגש, אף על פי שגם עכשיו מדובר בחוויה מלהיבה.
 
ירדנו לקרקע וסוף–סוף היינו מוכנות להתפנות למשימה שלשמה התכנסנו בצפון הארץ - ליהנות מזמן איכות זו עם זו. אז עלינו על בגד ים ותכננו לרדת לבריכה. אבל עוד לפני כן, בחדר, גילינו כמה הפתעות: בקבוק יין, מארז טיפוח ולצדו לו"ז מוקפד. אחרי שנתקפנו בהלה קצרה מהצורך לעמוד בלו"ז במהלך החופשה, מצאנו בדף המצורף לוח זמנים שכל אישה הייתה חולמת עליו.

בעיקרון מדובר בשעות הארוחות ובטיפולים שנקבעו לנו בספא. עד אז העברנו את הזמן בבריכה. מכיוון שהמלון פונה לזוגות ולאנשים בוגרים, ומשום שבילינו בו באמצע השבוע, לא נאלצנו להתמודד עם רעש של ילדים והורים צועקים. במקום זה, לקחנו כוס של קאווה מהבר והתמסרנו לשלווה. 


חדר יין במלון "גליליון". צילום: דרור מילר
חדר יין במלון "גליליון". צילום: דרור מילר


יש גלידה

את ההפסקה מהמנוחה עשינו בספא. קודם בחמאם, שעד היום אני לא מבינה מה ההבדל בינו לבין סאונה. אחרי חמש דקות בחום ניגשנו לטיפולים. פתחנו בעיסוי שוודי וחתמנו בטיפול פנים ובכדור גלידה, במקום כוס המים שבדרך כלל מגישים לנו. טוב, הבטן כבר רמזה לנו: הגיע הזמן לאכול. חזרנו לחדר, התקלחנו ועלינו על מדי א' לקראת ארוחת הערב בחדר האוכל של המלון.

בתפריט: מאכלים בעלי אופי ישראלי–גלילי, סלטים, בשר ודגים. אחרי הארוחה נשאר לנו בקושי מקום לקינוח, אבל בכל זאת אכלנו אותו, לצד כוס יין בחדר היין, כשבחוץ, על הדשא, מנגנת להקה אורחת. סיכום נפלא ליום עמוס, מזל שנשאר לנו יום המחר כדי להתאושש.
 
הקונספט של חופשה עם חברות הוא נפלא בעיני, כמו שבטח הבנתן. יש לכן חברה טובה אחת, או יותר, למה לא תתפנקו יחד, תיהנו מזמן איכות באמצע החיים? וכמובן, יש עוד מיליון דברים לעשות באזור: רפטינג, טיולי ריינג'רים, רכיבה על סוסים, וגם לא לשכוח את הבוטיקים בראש פינה השכנה.