לא צריך להמתין לקיץ כדי לצאת לחופשה בארץ, גם כאשר מדובר בזמן איכות עם הילדים וגם כשעל הפרק סוף שבוע שכולו רומנטיקה. הסערה של סוף השבוע שעבר נשארה מאחור, ואין מה להיבהל מימים קרירים. להפך: המלונות מציעים דילים טובים, מסלולי הטיולים יותר ירוקים, ובכלל נראה שאנחנו נמצאים בתקופה שמזמינה אותנו לקחת פסק זמן מריצות היומיום. הגיע הזמן שננצל את כל מה שיש למדינת ישראל להציע לנו.



ענף התיירות עבר בשנים האחרונות תהפוכות רבות, לא מעט בגלל סיבות ביטחוניות. לצד זאת, יש ניסיון למשוך לכאן תיירים מחו"ל ולספק להם, וגם לנו, חוויה כחול־לבן. בירושלים, למשל, נפתחו השנה חמישה מלונות. גם תל אביב ונתניה ממשיכות כמובן להתקדם, ויש עוד ערים שעלו על מפת המלונאות: רעננה, נצרת, חדרה וגם אזור הגלבוע.



בין כל אלה נפתח בחודש מאי בשנה שעברה מלון בוטיק יוקרתי על שפת הכנרת, "סטאי כנרת" שמו. המקום מציע לנופשים בילוי רגוע ומפנק, אבל גם אפשרויות לטיולים רגליים עבור מי שמתקשה להתמודד עם השקט והשלווה. אזור צפון הארץ, כיודע, רווי בצימרים, כאן מדובר בחופשה יוקרתית של ממש.



מלון "סטאי כנרת" נמצא בבעלות האחים נקש, אח צעיר ל"סטאי מיאמי", בנוי באופן שמזכיר במידה מסוימת ריזורט מבודד. וכמו ריזורטים אחרים בעולם, השהות בו לא זולה. לילה לזוג יעלה לכם בין 1,235 שקל ל–2,660 שקל. אפשר גם למצוא בעונה הזו דילים משופרים.



אם המחיר לא מפחיד אתכם, כדאי שתכירו כמה פרטים חשובים על המקום. המלון נמצא בחוף כורסי, ממש על שפת הכנרת. מכל פינה בו אפשר להשקיף על הנוף של רמת הגולן ועל הכחול של הכנרת. "סטאי כנרת" מורכב משורת בתים, על פני שתי קומות - בסך הכל 110 חדרים. 88 מתוכם הם למעשה וילות עם בריכות אינפיניטי פרטיות או הוט–טאב. המודל המלונאי הזה בדרך כלל מקושר עם חופשה זוגית, אבל הווילות - 55 מ"ר בסך הכל - בהחלט מתאימות גם למשפחות.



בקומפלקס אפשר למצוא גם אולם קבלה לאורחים, לאונג', מסעדה, אולם כנסים, בית כנסת, בריכה, מועדון לילדים וספא. תוסיפו את הפעילויות לקטנטנים ולנוער שמתקיימות במלון - ואפשר בהחלט לבנות על חופשה רגועה.



מדובר בשטח של מאה דונם. איך מתמודדים עם המרחקים? בכניסה ימתינו לכם אופניים, ואתם מוזמנים לדווש. זאת בתנאי, כמובן, שתצליחו לעזוב לכמה רגעים את הבריכה הפרטית המחוממת שלכם.



מלון "סטאי כנרת". צילום: מיטל שרעבי



ביקור בספא



אחת הסיבות לעזוב בכל זאת את החדר היא ביקור בספא של המלון. תוכלו ליהנות כאן מבריכת זרמים, סאונה יבשה, חמאם וחדר כושר. בקומה השנייה נמצאים 12 חדרי טיפולים. הספא מציע תפריט טיפולים קלאסי לחובבי עיסויים, אבל אפשר גם פשוט לשבת בכיף בחדר ההירגעות עם מגזין או לטבול בבריכת הזרמים.



גם המסעדה של המלון תוציא אתכם כנראה מהחדר. מדובר במטבח שף בסגנון גלילי. תמצאו כאן ארוחת בוקר עשירה מאוד. בצהריים ובערב המטבח משנה את אופיו. לצד בופה הסלטים תוכלו ליהנות מבשרים ומעוד הפתעות חמות.



ובין כל אלה, אי אפשר לשכוח שאנחנו קרובים לטבע. 700 עצים, מסוגים וזנים שונים, נשתלו במתחם. אפשר להתחבר לירוק בסיור רגלי בטיילת של המלון, או כמובן באופניים, אבל האמת היא שכל הצמחייה הזו עושה גם חשק לצאת ולהעביר זמן איכות עם האדמה שבחוץ. למשל, לקפוץ לנחלים הזורמים באזור. חובבי סאפ וחתירה מוזמנים לנסות את כישוריהם בכנרת.



מרוב המלצות שכחנו לאן הגענו: חובה ליהנות מהליכה בחוף כורסי. אפשר להעביר פה שעות על גבי שעות ולשמוע רק את המים ואת ציוץ הציפורים.



מי שמעוניין בטיול בעל ערך מוסף בהחלט יכול למצוא אותו באזור. אחד המסלולים הוא שביל סובב כנרת. את השביל, שמתפתח מאוד בשנים האחרונות, אפשר לעבור בכמה מקטעים. אחד מהם הוא מחוף גרין למגדלא. זוהי דרך קסומה, עשירה בצמחייה ובמים, וגם באתרים היסטוריים. תוכלו לבקר, למשל, בכנסייה הרוסית ובמבנה עתיק עם אמת מים מהתקופה העות'מאנית. ישנם גם שמורת סלע הנמלה והאתר הארכיאולוגי הנוצרי מגדלא, שבו אפשר לראות שרידים של יישוב עתיק ואת ביתה של מריה מגדלנה.



סוסיתא. צילום: מיטל שרעבי



ביקור בסוסיתא



נשארים בתחום הארכיאולוגיה. תקופה זו של השנה מתאימה גם לטיול באתר סוסיתא - בלי השמש והחום שעלולים לשבש את החוויה. סוסיתא היא עיר עתיקה הנמצאת מדרום לנחל עין גב, שני קילומטרים מזרחית לכנרת. היא נבנתה על גבי גבעה המזכירה ראש של סוס ונחרבה כתוצאה מרעש אדמה שפקד את האזור במאה השמינית.



המקום מספק נוף מושלם על המים, אבל אנחנו כזכור בענייני היסטוריה וארכיאולוגיה. בהר ניצבים שרידים של העיר שנבנתה בתקופה ההלניסטית ופרחה בעיקר בתקופה הרומית. יש המאמינים שאל העיר הגיע בשלב מסוים יפתח הגלעדי, בזמן שברח מאחיו.



במקום ישנם שרידי מקדשים, כנסיות שנבנו בתקופה הביזנטית, עמודי גרניט מרשימים שנפלו מעוצמת רעש האדמה וגם מוצב צה"לי ממלחמת ששת הימים.



ההגעה לאתר פשוטה: פונים מצומת צמח ועולים לסוסיתא מכביש 90 (דרומית לכניסה לעין גב).