החורף הנוכחי נפתח מעט בצליעה, אבל נראה שהגשמים שירדו לאורכו הצליחו להשיב את הצבע לטבע. אחד המקומות שבהם אפשר לראות את הירוק במיטבו, את מרבדי הפרחים, הוא הכרמל. ההר הפורח שופע מסלולי טיול רגליים, מסלולים לטיולי ג'יפים, וגם לא מעט שבילים לרוכבי האופניים. נוסף לכך, בזכות קרבתו לחוף הים הוא אידיאלי למי שרוצה לשלב הליכה קלילה על רכס הכורכר שבדרום חוף הכרמל וביקור באתרי עתיקות קדומים.



משום שמדובר באזור השופע באטרקציות, תוכלו לקחת פסק זמן מהחיים יומיים בלבד ולבלות בו גם את הלילה. אחת מאפשרויות הלינה, בעיקר למי שזומם על חופשה רומנטית, היא מלון חוף "נחשולים", ששוכן לחופו של הים התיכון.



המלון, שזוכה לפופולריות רבה בקרב משפחות בקיץ, הוא אי של שלווה ושקט בתקופת החורף. הוא נמצא במפרץ מבודד, עם לגונות טבעיות, שאהובות על דייגים וחובבי טבע. יש בו מדשאות רחבות ואגפי בוטיק הצופים אל הים. לחדרים בקומות התחתונות צמודות בריכות פרטיות. הבריכות מפתות מאוד גם בחודשי החורף, אבל הטבילה בהן מומלצת רק בימים שמשיים. לצערנו, הן לא מחוממות במהלך עונה זו.



הנוף ממלון נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק
הנוף ממלון נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק



בחלק הבוטיקי של המלון יש בסך הכל 24 סוויטות, ג'וניור ודה לוקס, המתאימות לאירוח של שלושה אנשים לכל היותר. החדרים כוללים בין היתר מיטת קינגסייז, חדר אמבטיה גדול ופינת ישיבה.



חופשה ב"נחשולים" מאפשרת ליהנות מכל העולמות. מצד אחד, בילוי במקום שבו יש טבע בתולי, שמשמש גם כנקודת יציאה למגוון טיולים ואטרקציות. מצד שני, היא מציעה את כל הפינוקים שיש באתר נופש. את האווירה הזו אפשר להרגיש גם כשמטיילים בשבילים בשטח המלון - כשעוצרים לנוח באחד הערסלים הפזורים במקום וכשאוכלים ארוחת בוקר מול הים.



כדי למקסם את החוויה הרומנטית בתקופת החורף, המלון מציע חבילה הכוללת לינה בחדרי בוטיק, ארוחת בוקר, עיסוי זוגי בחדר ועוד פינוקים במחיר של 1,500 שקל לזוג (עד 28 בפברואר).



איך מגיעים: מצומת פורדיס לכיוון צפון. פונים שמאלה לקיבוץ נחשולים ומושב דור. ממשיכים ישר כשני ק"מ, חוצים מסילת רכבת ונכנסים דרך השער המפנה למלון. טלפון: 04־6399533.



בין הלגונות


מי שבוחר ליהנות במלון, או בכלל ללון באזור, יכול כאמור לשלב בחופשה טיולי הליכה ואטרקציות: טיולי ג'יפים, טיולי רכיבה על סוסים ואפילו צניחה


חופשית. אפשרות נוספת, חינמית, היא טיול לגונות.



בקו החוף אפשר למצוא לא מעט נקודות עניין. מעבר ליופי עוצר הנשימה, בטיול לאורך הלגונות אפשר להבחין בעתיקות. למשל תל דור, אתר ארכיאולוגי פתוח, שאליו צריך לטפס וממנו נשקף נוף כחול במיוחד. אפשר לצאת לתל דור בסיוע מדריך (דרך המלון) או באופן עצמאי.



חוף הים. צילום: מיטל שרעבי
חוף הים. צילום: מיטל שרעבי



בחודשי החורף יש גם טיולים ליליים מודרכים היוצאים בליווי עששיות. מדובר בחוויה כיפית לזוגות ולמשפחות עם ילדים, שאפשר להזמין אותה דרך המלון.



כדאי כמובן לטייל גם בפארק הכרמל. במקום יש פינות חמד רבות שמתאימות לעצירה לצורך פיקניק. אבל עוד לפני זה, קצת על הטיולים. יש כמה מסלולים, כמו בנחל מערות, נחל כלח, נחל גלים ונחל נדר. אם אתם חובבי בעלי חיים, כדאי לבקר בשמורת החיבר, שבה ניתן לראות בין היתר את אייל הכרמל,


יחמורים, כבשי בר, עזי בר ונשרים בשמיים.



מי שמעוניין בפעילות אתגרית יכול למצוא אותה במרחק נסיעה קצר, ב"חוויית הרוכבים" בבית אורן (טלפון: 077־2306340). האתר הוותיק מציע מספר אטרקציות: רכיבה על סוסים, נסיעת שטח בתומקארים, רכיבה על אופני הרים ועוד.



צפון אדום


חופשה רומנטית לא יכולה להיות מושלמת ללא יין. לכן אני ממליצה לכם לקפוץ ליקב "אמפורה". הסיפור של היקב החל בשנת 2000, אז גיא רילוב והיינן גיל שצברג החלו לייצר יין בסככה בחוות מקורה בכרמל המערבי.



יקב "אמפורה". צילום: מיטל שרעבי
יקב "אמפורה". צילום: מיטל שרעבי



שנים מאוחר יותר, אחרי שצברו קהל מעריצים, הם עברו למבנה אבן בחווה, שנמצאת בכניסה למושב כרם מהר"ל. אחרי שמונה שנים של יצירה, משפחת דובוב, שהתאהבה במקום וביין, רכשה את היקב. מאז הרכישה ועד היום היין רק השתבח. לפני שנתיים הצטרף לעשייה גם היינן מעיין קושיצקי.



במבנה האבן בלב הטבע, שלו יש חצר מקסימה, מתקיים עד היום הייצור ופועל גם מרכז המבקרים של היקב. בקומת המרתף אפשר לראות את חביות העץ שבהן מתיישן היין. במרכז המבקרים של "אמפורה" עושים סיורים מודרכים וטעימות יין.



סיור טעימות בסיסי: 100 שקל. סיור טעימות עם נשנושים: 130 שקל. טלפון לפרטים: 077־2306324.



בוסתן תם. צילום: מיטל שרעבי
בוסתן תם. צילום: מיטל שרעבי



אם אתם כבר נמצאים ביקב "אמפורה", ונשאר לכם קצת זמן, כדאי לכם להכיר את בוסתן תם, שנמצא גם הוא בחוות מקורה (וממילא עוברים בו בדרך ליקב). הבוסתן מתפקד כמרכז לימודי־חווייתי העוסק בקשר בין האדם לטבע ובחשיבות של שימור הסביבה. המקום נקרא על שם סרן תם פרקש, טייס חיל האוויר שנהרג במלחמת לבנון השנייה.



הרעיון מאחורי הבוסתן הוא יצירת מקום שיסמל את ההמשכיות של החיים. המבקרים כאן יכולים לבקר בתחנות השונות: למשל זו המסבירה על חשיבות השמירה על האדמה תוך הדגמה של יצירת קומפוסט. אפשרויות נוספות: הדברה ביולוגית, בית בד עתיק ויצירת שמן הזית, חממה שבה אפשר לראות את תהליכי הגדילה של הצמח.



הכניסה לחוות מקורה היא מכביש 4 לכיוון כרם מהר"ל.



טלפון לתיאום: 054־6430605.