"הכל כלול" הוא  כבר לא מושג שמתאר רק בופה ללא הגבלה או הפעלות רעשניות ובלתי נסבלות הפונות למכנה המשותף הנמוך ביותר במלונות בישראל, טורקיה וקפריסין. רשת רימונים שמפעילה עשרה מלונות ברחבי הארץ החליטה לקחת את המושג צעד אחד קדימה ולהפיק עבור כל מלון חבילת תוכן ייחודית ומלאת מחשבה למקום בו הוא נמצא ולפרופיל הנופש המגיע אליו. כך למשל הנופש בצפת יוכל לתבל את שהותו בעיר ההררית והקדושה עם קצת הרצאות על קבלה תוך לגימת סיידר יין חם עטופים בשמיכה,  ואם בנווה אטיב חשקה נפשכם, מדוע שלא תצאו לקטיף דובדבנים בעונה? תוכן , אמרו את זה קודם לפניי, זה החיים.
הקונספט החדש יושק בתחילת מרץ תחת הסלוגן "רימונים זה ה wellness  שלי". אם תהיתם מה זה לעזאזל וולנס סימן שאינכם מעודכנים. "הפירוש בעברית למושג הזה שהפך לשם דבר באורח החיים בחוץ לארץ  הוא מיטביות ואיזון", אומרים ברשת המלונות על המהלך ומתעקשים כי לא מדובר רק בגימיק. "אין לכך אח ורע בעולם לפחות לא ברמה של החיבור בין המקום ומה שהוא מייצג לבין מה שמציע המלון" .
 
כדי להבין את נפשו ומאוויו של התייר הממוצע ערך המלון מחקר בקרב אורחיו   והגיע למסקנה כי התייר הממוצע אינו מעוניין בניתוק מהעולם אלא האפשרות לאזן תוך כדי החיים עצמם מבלי להתנתק מהסביבה. "זה קל לנסוע להודו לחודש לעשות מדיטציה על איזה הר ולהתנתק" אומרת מאיה שלו מנהלת השיווק ברשת המלונות שמובילה את המהלך " אבל היום העולם הולך לכיוון של האיזון".

צילום: אלמוג פריוב
צילום: אלמוג פריוב

 

הרשת המחזיקה במלונות בכל רחבי הארץ החליטה לבנות חבילת תוכן ספציפית עבור על מלון בהשקעה לא מבוטלת של כ-2.5 מיליון שקלים שיכלול גם את הליך המיתוג מחדש של הרשת. בין חבילות התוכן שיוצעו, ללא תשלום נוסף, כך מבטיחה הרשת הוא חבילת תוכן שתאפשר לכם לסמוך על המלון ופחות על הנייד, גם בכל הקשור לתכנון סיורים במקום בו אתם נופשים. במלון "המעיין" בנצרת לדוגמא, יוצעו סיורים חינם באטרקציות הנמצאות בעיר ביניהם מפעל החלווה והקרמיקה, שוק התבלינים וכנסיית הבשורה. המחיר לזוג ללילה באמצע שבוע ישאר 420 ₪ ו530 ש"ח בסופ"ש.  במלון רימונים טאואר ברמת גן, הפונה בעיקר לאנשי עסקים יציע המלון בשלב ראשון עשרה חדרי וולנס מיוחדים שבו יהיו מתקן לעיסוי כפות הרגליים, כריות שינה אורטופדיות, משקולות ומשטח עבודה ללפטופ. מספר החדרים יגדל בהתאם לביקוש.

כמו כן, יספק המלון בקיץ מסכי ענק שיקרינו משחקי ספורט על גג המלון. בחוף התמרים בעכו הולכים על נופש להרפתקנים (אקטיב וולנס) שביניכם עם שיעורי פילאיס זומבה ספינינג, וגולת הכותרת: ספורט ימי הכולל סאפים וגלשנים חינם ( מלבד גלישת רוח). מלון רימונים אילת יתרכז בפעילויות המכוונות למשפחו. בזמן שילדיכם יבלו בחדר המשחקים יוכלו ההורים לבלות בחדרי בריחה אם כי בילוי זה לא יהיה כלול במחיר הנופש שעומד על   585 ₪ באמצע שבוע ו890 ₪ בסופש. בירושלים יציעו לנופשים במחיר של 690 שח לסופ"ש כרטיסים חינם לגן החיות התנכי וסיורים בעיר העתיקה.

אני בחרתי להתארח במלון גלי כינרת על שפת הכינרת שמציע חבילת תוכן של רוגע רוגע ומודעות-לרוגע. זה מתחיל ממיקומו הנפלא של המלון על שפת הכינרת והמרפסות הפונות להרי הגולן. אמנם המנעול בדלת היה שבור אך במלון הבטיחו כי תהליך המיתוג מחדש כולל גם שדרוג כולל של תשתיות וחדרים. בין הסדנאות המוצעות יהיו סדנאות שינה, זוגיות טובה, סטיילינג, קוסמטיקה, איפו וטיפוח ואנטי אייג'ינג שיינתנו בשיתוף עם חברת הקוסמטיקה "כריסטינה".  מתחם הספא המפנק בגלי כינרת הכולל ג'קוזי וסאונות יהיה נגיש לכל אורחי המלון ללא תשלום נוסף במחיר של 690 ₪ באמצע שבוע ו1260 שח בסוף שבוע. 
 
מנכ"ל רשת המלונות, אסף שלו, שרכש לאחרונה את מלון קדמה בשדה בוקר והוד בטבריה שיצטרפו לרשת אומר כי לעובדה כי חל בשנתיים האחרונות גידול במספר התיירות הנכנסת לישראל קשר מובהק עם ההחלה לקחת הימור ולשדרג את המלונות. לשאלה האם המצב הביטחוני הלא יציב במדינתנו אינו עלול לסכל את תוכניתם השאפתנית לשדרג את הנופש הישראלי שמעוניין בעיקר בבטן-גב אמר " אנחנו לוקחים בחשבון שאחת לתקופה יש מלחמה, ולכן אנחנו דואגים להשקיע מאוד בתיירות הפנים".
 
התחלתם לעשות מספר פיילוטים עם חבילות התוכן החדשה. איך היו התגובות? 
  "בהתחלה אנשים הרימו גבה שיש סיורים חינם. לא האמינו. אבל אחרי זמן מה  התחילו להגיע.  יש היום יותר מודעות, יותר צמחונים וטבעונים למשל שמודעים לתזונה ולכן יש לנו גם תפריט טבעוני. יותר אנשים מודעים לחשיבות של דרך חיים בריאה. גם כשאדם מגיע לאילת בסוף אוגוסט והוא רואה שעושים יוגה משפחתית הוא בהתחלה אולי יגחך אבל  יצטרף ויראה כי טוב. צריך להיות סבלנים ויש לנו סבלנות".  

 
השוס: לא צריך עוד לשבור את הראש על תכנוני סיורים יצירתיים. תשאירו את זה למלון
 
הקטש:  לא כל הפעילויות יהיו כלולות במחיר