בסוף השבוע הבא נציין ברחבי הארץ את חג הפורים השמח והססגוני. בעוד אנחנו מתכוננים עם תחפושות, הטבע כבר החל לשנות את פניו והתכסה פריחה אביבית. קבלו טעימה ממיטב האירועים וההצעות לחג.



סטיילינג של פעם


כוכבי מגילת אסתר יוצאים מהמגילה לסיור מרתק בעקבות סודות הטיפוח והאופנה בתקופה הקדומה. אולי אינכם יודעים זאת, אבל לפני מפגשה הראשון עם המלך אחשוורוש, התבשמה אסתר בבושם העשוי מצמח המוֹר. מרדכי היהודי היה מתגאה מאוד בבגדי מלכותו בצבעי התכלת והארגמן - האם ידע שהצבעים הללו הופקו מחלזונות? גם המן הרשע, כמובן, יזכה להתייחסות בסיור.



את האנקדוטות הללו ועוד פרטים נוספים, ובהם שיטת הפקת היין בתקופה הקדומה, ישמעו המבקרים בפורים בפארק נאות קדומים. הסיור יעבור בין הפריחה העונתית והמתקנים החקלאיים הקדומים המפוזרים בשטח, שלכל אחד מהם חלק חשוב במגילה.



מלבד הסיפורים הקשורים בכוכבי המגילה, יתנסו המבקרים במגוון חוויות: הכנת קטורת ושקית לבישום הבית, צמידים הצבועים בצבעים מהטבע, קישוטי חינה ועוד.



הסיורים יתקיימו ביום שישי, 2 במרץ, בשעות 12:30־9:00. המחיר (מגיל 4): 40 שקל. לפרטים: 08-9770770.



הגיבורים הירוקים


הצוללת הירוקה במוזיאון אשדוד לאומנות תקיים לכבוד פורים פעילויות בנושא גיבורי על, ובהן סיור ב"צוללת" וגילוי האתגרים הצפויים לכדור הארץ באמצעות משחקים אינטראקטיביים (הידודיים).




הצוללת הירוקה. צילום: אילן ספירא
הצוללת הירוקה. צילום: אילן ספירא



נוסף על זה יוכלו המשתתפים להכין תחפושות של גיבורי על, ירוקות וידידותיות לסביבה, וכך יהפכו בעצמם לגיבורים המגינים על העולם. במקביל יתקיים יריד גיבורים הכולל משחקים של פעם: קליעה למטרה, מרוץ שקים, הליכה על קביים, גלגל מזלות, הולה־הופ ועוד. כמו כן, יהיה אפשר להשתתף בתחרות תחפושות.



חמישי ושישי, 1־2 במרץ, בשעות 14:00־10:00. מחיר הכניסה: 25 שקל לילד, 15 שקל למבוגר. כרטיס לחמש תחנות ביריד: 25 שקל. לפרטים: 8545180־08, 08-9568285.



חג מתוק


המותג הגלילי גלידת בוזה, המחזיק בשישה סניפים ברחבי הארץ, פותח את שעריו לקהל הרחב במהלך החג, ויציע סיורים מודרכים וסדנאות לילדים במרכז המבקרים בקיבוץ סאסא. במהלך הפעילות יחשפו עובדי גלידת בוזה את סוד הקסם של הגלידה שלהם ויחלקו טעימות. הסיורים מתאימים לכל הגילים ובהם יוצג הסיפור של "גלידת בוזה", יוקרן סרט, יינתן הסבר על הדרכים השונות להכנת גלידה וכמובן יהיו טעימות.




גלידת בוזה. צילום: אוצרות הגליל
גלידת בוזה. צילום: אוצרות הגליל



נוסף על הסיורים תתקיים סדנת "המדענים הצעירים". במהלכה יקבלו הילדים הצצה לעולמו של הגלידאי. בסדנה יסבירו באופן פשוט את המדע שמאחורי הכנת הגלידה; הילדים יערבבו טעמים וגם יכינו גלידה בטכניקות שונות.



רביעי, 28 בפברואר, ב־11:00; חמישי, 1 במרץ, ב־13:00; שישי, 2 במרץ, ב־11:00. המחיר: 30 שקל, בהרשמה מראש. הסדנה תיערך בשבת, 3 במרץ, ב־10:15; מחירה: 60 שקל, בהרשמה מראש. לפרטים: 077-9964537.



קרנבל בנמל


גם השנה יקיימו החברה לפיתוח קיסריה ורשות הטבע והגנים פסטיבל צבעוני לכל המשפחה בגן הלאומי קיסריה. באי הפסטיבל יוכלו ליהנות משלל מופעים ומיצגים ססגוניים לאורך ההיפודרום המלכותי, בחצר הארמון ובטיילת החומות.



באירוע ישתתפו אומני קרקס ותיאטרון - הם ייקחו את המבקרים למסע בחצר המלך בין מופעי ליצנות, בועות סבון ענקיות, קסמים, אקרובטיקה, מעגלי תיפוף, ריקוד ועוד.



שבת, 3 במרץ, מ־10:00. מחיר הכניסה: 39 שקל למבוגר, 24 שקל לילד. הכניסה חינם למנויים.



הזקן ואתם


בגדי החאקי של דוד בן־גוריון נעשו מפורסמים בכל העולם, אבל ראש הממשלה הראשון שלנו נהג ללבוש גם חליפות מחויטות, מדי צבא, עניבות ושלייקס.


בגדי החאקי הנצחיים ושאר פריטים מארונו האישי של הזקן ייחשפו לציבור בפורים. במהלך החג תוצג בצריף בן־גוריון בשדה בוקר התערוכה "נכנסים לארון של בן־גוריון" - ובה נפגוש לראשונה את מלתחתו של ראש הממשלה לשעבר.




צריף בן גוריון. צילום: חנן אפשטיין
צריף בן גוריון. צילום: חנן אפשטיין



עוד יוצגו תמונותיו של הזקן לבוש "תחפושות" שונות ממסעיו: בין היתר, כנזיר בבורמה, כחובש תרבוש טורקי וכן בחליפה צבאית. אחרי ביקור בתערוכה יוכלו הילדים ליצור מסיכה, להתחפש בעצמם ולהפוך ליום אחד לראש הממשלה הראשון בכבודו ובעצמו.



רביעי, 28 בפברואר, וחמישי, 1 במרץ, בשעות 16:00־8:30. לפרטים: 08-6560469.



הופעה חיה


בגן גורו שבעמק המעיינות תוכלו ליהנות בחג ממגוון חוויות פורימיות ובהן סדנת איפור פנים אבוריג'יני בצבעי אדמה טבעיים. המבקרים יוכלו להצטרף גם לסיור "בדיות ורעשנים" ברחבי הגן. במהלך הסיור, שיעסוק בבעלי חיים אוסטרליים, ייאמרו בדיות משעשעות במסווה של מידע נכון - ואותן יצטרכו המבקרים לזהות. עליהם להרעיש ברעשנים לתקן את המדריך.



שישי ושבת, 3־2 במרץ, 10:00־15:00. הסיור ייצא ב־13:00. לפרטים: 04-6488060.



בעקבות הגיבורים


המשימה: פיצוח סיפור הגבורה של ניצנים באמצעות אפליקציה חדשה המזמינה את המטיילים לצאת למסע בזמן ולקחת חלק אקטיבי בסיור.



במלחמת העצמאות פלש הצבא המצרי לשטחה של ישראל. המצרים נעצרו בגשר עד הלום והתפנו לכבוש את ניצנים. מי הייתה שושנה? מה השאירה אחריה מירה בן ארי? מהו מבצע תינוק? בית ספר שדה "שקמים" של החברה להגנת הטבע מזמין אתכם להפגין תחרותיות ולעבוד על שיתוף הפעולה המשפחתי כדי לגלות את העומד מאחורי סיפורי הגבורה. במרחב בית הספר יחכו למשתתפים גם פינוקים והפעלות נוספות: פיתות על הסאג' ותה, תחנות יצירה והדרכה.



שישי, 2 במרץ, בשעות 9:00־11:00. המחיר (מגיל 3): 60 שקל. לפרטים ולהרשמה: 03-6388688.



עולים לשמירה


בגן הלאומי ירקון, מתחם תל אפק, מזמינים את הציבור לפעילות "גיבורי על - כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר". המבקרים ישמעו על חיות בר נכחדות ועל המינים שלאט־לאט נעלמים מהעולם. גם אתם תוכלו להעניק משמעות חדשה למושג "גיבור על" ולעשות ככל האפשר לשמור על החיות והטבע. בפארק תוכלו לפגוש את גיבורי העל המוכרים והאהובים בדרך של משחק.



שבת, 3 במרץ, 15:00־11:00. מחיר הכניסה: 28 שקל למבוגר, 14 שקל לילד; הכניסה חינם למנויי רשות הטבע והגנים.