כשיוצאים לטיול או לחופשה, אין ספק שחוץ מהאתרים בהם מטיילים, חשוב גם למצוא מקום שיהיה נעים וכיף לישון בו. אז אם מאסתם מלינה בבתי מלון יוקרתיים, אכסניות בד אנד ברקפאסט וצימרים ביתיים ומפנקים, קבלו את המקומות הכי לא שגרתיים בהם תוכלו להניח את הראש:

בית כלא
הפונדק המדליק Inn at the Old Jail בניו אורלינס, לואיזיאנה, שימש כבית סוהר ותחנת משטרה בשנת 1902. מאז הוא שוחזר ומשמש כמקום לינה למי שרוצה לחוות כיצד נראה בית סוהר מבפנים בלי לבצע אף פשע. כמחווה ל־NOPD (New Orleans Police Department) שוחזרו החדרים והמרחבים הציבוריים כדי להצדיע לגברים ולנשים האמיצים ששירתו בכוח השיטור העירוני. בפונדק תשעה חדרי שינה, ובהם עתיקות מעניינות, כולל מזכרות משטרתיות מקוריות. הספרייה המצויה במקום קרויה על שמה של השוטרת המעוטרת ביותר בהיסטוריה של NOPD, ששירתה במקום כ־22 שנים.

בית כלא. צילום: booking.com
בית כלא. צילום: booking.com
 

יצירת אמנות
המלון Art'otel Berlin Kudamm מוקדש כולו ליצירות של האמן אנדי וורהול, שנחשב מחלוצי תנועת הפופ־ארט האמריקאי. חדרי המלון שבברלין מעוצבים בהשראתו של וורהול, וניתן למצוא במקום 250 יצירות של האמן. המלון גם מציע סיורים מודרכים ללא תשלום בעקבות עבודותיו של וורהול.

 

קפסולה
כיום ניתן למצוא יותר ויותר בתי מלון המציעים לאורחים לישון בקפסולות קטנות ומינימליסטיות. הקפסולות פונות למטיילים המחפשים נוחות וסגנון ייחודי, אך מסתפקים במועט. כל הקפסולות מצוידות במוצרים הדרושים לשהייה קצרה ונוחה. כך למשל, המלון InterQUBE Chiste Prudy במוסקבה, שנמצא במרחק דקות בודדות משדרות צ'יסטופרודני ומתיאטרון סוברמניק (Sovermenik Hotel). בכל קפסולה יכול לישון אדם בודד או זוג, והיא מצוידת בשקע חשמלי, בתאורה, בארון בגדים ובכספת. במקום ישנם מתחמי רחצה ומטבח משותפים. חדר קפסולה ניתן למצוא גם במלון Capsule Inn באוסקה ביפן. המקום מציע חדר קפסולה בגודל של כשני מ"ר לגברים בלבד. בקפסולה מיזוג וטלוויזיה. 

קפסולה. צילום booking.com
קפסולה. צילום booking.com

גוש קרח
Hotel de Glace בקוויבק, קנדה, הוא מלון הפועל בין חודשי ינואר למרץ, עשוי כולו מקרח ומציע חוויה יוצאת דופן בממלכת קרח מרהיבה. אפשר ליהנות בו מחדרי קרח ומבית קפה ובר מקרח.

 

טירה
The Kentucky Castle בוורסאי שבקנטקי מאפשרת לשוהים בה ליהנות מחופשה מלכותית ומציעה מגוון שירותים יוקרתיים, כגון מטבח מהשורה הראשונה, נופים מדהימים, חוות סוסים ועוד. בטירה ניתן למצוא כעשרה חדרים וסוויטות, מסעדה המתמחה באוכל מקומי ובריא ומגוון פעילויות, למשל סדנת וויסקי.

טירה. צילום: booking.com
טירה. צילום: booking.com

מטוס בואינג
במלון Costa Verde בקוסטה ריקה ישנה סוויטה הבנויה בתוך מטוס בואינג 727 וממוקמת בין העצים והצמחייה העבותה. אפילו תא הטייס נשמר, וניתן לשבת בכיסאות הטייסים ולהביט מתוך המטוס על הנוף.

 

סירת דייגים
לא מפסיקים לחשוב על דגים ועל מאכלי ים? בואו לחיות כמו דייג חסילונים על Beaufort Shrimp Boat ולהפליג במימי דרום קרוליינה. לאחר שמתמקמים בסירה, שני אנשי צוות ישיטו אתכם לאורך חופי Beaufort ויציגו את החיים והעבודה במהלך עונת הדיג ואת הנופים היפים של האזור. למחרת בבוקר יגישו לכם ארוחת בוקר מקומית עשירה.

סירת דייגים. צילום: booking.com
סירת דייגים. צילום: booking.com

ביתה של כוכבת 
Hotel Pension Funk, מלון בוטיק קטן מתחילת המאה, ממוקם במרכז ברלין והיה ביתה של כוכבת הסרטים האילמים, אסטה נילסן, בשנים 1931־1937. במלון ישנם 14 חדרים בלבד, וניתן למצוא בו חפצים אישיים של נילסן. בחדרים גם פינות ישיבה מיוחדות ותקרות גבוהות בסגנון ארט נובו.

 

ארמון
Mansour Marrakech Morocco במרקש במרוקו הוא יצירת מופת מרהיבה ביופייה המייצגת את העבודה של בעלי המלאכה הטובים ביותר במדינה ומשקפת את המהות של המסורת המרוקאית. המלון ממוקם כשני קילומטרים מארמון באהיה (Bahia Palace) וחמש דקות הליכה מכיכר ג'אמע אל־פנא (jemaa El Fnaa

ארמון. צילום:booking.com
ארמון. צילום:booking.com

אוהל במדבר
בסמוך לפארק הלאומי Zion ביוטה, ארצות הברית, ממוקם Under Canvas Zion המספק חוויית לינה ייחודית. המתחם משתלב באופן מושלם עם הסלעים האדומים המפורסמים של הפארק ומאפשר למטיילים ליהנות מאירוח ביתי בלב המדבר המופלא של יוטה. בנוסף לפעילויות הרבות שתוכלו למצוא בפארק, במתחם עצמו ניתן ליהנות מעיסויים, שיעורי יוגה וארוחות בוקר אמריקאיות מסורתיות. ואם כבר באוהלים עסקינן, הרי ש־Borealis Basecamp באלסקה מזמין אתכם לצפות ביופייה של אלסקה בלי לצאת מהחדר, באמצעות אוהלים מפוארים עם תקרה שקופה. מתחם האוהלים הייחודי הזה ממוקם צפונית לעיר Fairbanks, הוא מוקף כולו בטבע פראי ומציע מבט מרהיב על החופים המחוספסים של אלסקה ושירותים ברמה הגבוהה ביותר, כל זה כאשר מעליכם נמצא הזוהר הצפוני המרהיב. באוהלים המפוארים ניתן למצוא מטבחון מאובזר, מקלחת, והאטרקציה העיקרית - תצפית מדהימה על אורות הצפון והנוף המשגע. בנוסף, יכולים האורחים לשכור מזחלות שלג וליהנות מהאוכל המקומי.

 

שכונת קרוואנים
ב־The Vintages Trailer Resort תשהו בקרוואנים ייחודיים בלב עמק ווילאמיט (Willamette Valley) שבמדינת אורגון. במקום ישנם כ־19 קרוואנים המקובצים יחדיו ומייצרים מראה של שכונה קטנה. כל קרוואן מציע חוויה שונה בהשראת טעימות היין, הסעודות והטיולים באזור. הפארק מציע נוף עוצר נשימה לכרמים הסמוכים, בריכה ומדשאה עם משחקים. כמו כן, בקרבת מקום נמצא מוזיאון אוורגרין לתעופה וחלל (Evergreen Aviation and Space) ופארק המים ווינגס אנד ווייבס (Wings and Waves).

שכונת קרוואנים. צילום: booking.com
שכונת קרוואנים. צילום: booking.com
מבשלת בירה
Brewery Creek בוויסקונסין, ארצות הברית, כולל חמישה חדרי אירוח מעל למבשלה. גולת הכותרת היא פאב המגיש בירות אירופיות איכותיות שמאפשרות לאורחים לחוות את העיירה עם בירה קרירה ביד.

 

חדרו של דרקולה
הפנסיון Casa din Bran ממוקם בעיירה הקסומה בראן שברומניה במרחק שלושה ק"מ מטירת בראן (Bran) הידועה כטירה של הערפד דרקולה.  גולת הכותרת בפנסיון היא החדר של דרקולה, המעוצב בהתאם לרוח הדברים, ובו בהחלט אפשר להעביר חוויה רומנטית והרפתקנית במיוחד (כמובן מבלי שישפדו אתכם).

 

חדרו של דרקולה: צילום: פרטי
חדרו של דרקולה: צילום: פרטי

קרון רכבת
מתחם Red Caboose Motel ממוקם בלנצ׳סטר' פנסילבניה' ליד תחנת הרכבת של שטרסברג (Strasberg). במקום כÎ38 קרונות רכבת שניתן ללון בהם. בנוסף,  ניתן למצוא במתחם משחקייה לילדים, פינת ליטוף, מסעדה, גלידרייה ואסם שבו ניתן לצפות בסרטים.

סייעו בהכנת הכתבה: Booking.com המציע אתרי לינה ברחבי העולם, בין היתר באמצעות Book the U.S; טרווליסט, השוואת מחירים בתיירות; חברת איילה נסיעות.