ב־28 בנובמבר, יום שני הקרוב, יצוין יום השיא של פרויקט "מחזירים אהבה" שיזמה עמותת מטב בשיתוף "מעריב", יום שבו נקרא הציבור לצאת ולהחזיר אהבה לבני הדור המבוגר בישראל, לבקר ולשמח את הקשישים הקרובים אליו וגם הרחוקים. הפרויקט נולד לפני שנתיים כמהלך חברתי שנועד להוקרת בני הדור הוותיק בישראל ולחיזוק הקשרים בין הדורות הצעירים למבוגרים. זאת גם כדי להדגיש את מקומו של הדור המבוגר בחברה, את תרומתו לבניית המדינה, את חשיבות הקשר הבין־דורי וגם את המודעות לתופעה הקשה של הבדידות המאפיינת רבים מדי בגיל השלישי. 



11% מתושבי המדינה הם אזרחים ותיקים (בגילי 65+), ועל פי תחזיות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומכון ברוקדייל, בשנת 2035 יעמוד שיעורם על 14.6%, ומספרם יגיע ל־1.66 מיליון נפש. מדובר בקצב גידול מהיר פי 2.3 מזה של כלל האוכלוסייה בישראל. שיעור האזרחים הוותיקים הסובלים מבדידות הוא גבוה ומושפע מגורמים שונים: 36% מבני 65 ומעלה אומרים כי הם חשים בדידות לפעמים או לעתים קרובות (לעומת 28% בקרב בני 20+). שיעור החשים בבדידות עולה עם הגיל: בקרב מי שגילו 75 ואילך עומד השיעור על 42.4%.



"מחזירים אהבה" הוא חודש של פעילויות המעודדות את שלל הקבוצות בציבור הישראלי לקחת חלק בהפגת בדידותם של קשישים הזקוקים לכך באמצעות מתן יחס חם, אוזן קשבת, בילוי זמן איכות משותף והענקת כבוד. החל מילדי גנים ובתי ספר, דרך סטודנטים, חניכי תנועות נוער, אישי ציבור, ח"כים ושרים, ידוענים, מנהלי חברות ועוד. במהלך השבועות האחרונים, לאורך כל חודש נובמבר, התרחשו אין ספור אירועים מרגשים ומגוונים למען בני הדור השלישי בישראל.



ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב, אומר לקראת סיום החודש המיוחד: "מטב היא ארגון חברתי הפועל כבר כמעט 60 שנה למען האזרחים הוותיקים. אנחנו מספקים שירות יום־יום לעשרות אלפי מבוגרים באמצעות הטיפול הביתי, מרכזי היום, מועדונים חברתיים ושירותים נוספים בקהילה. פרויקט 'מחזירים אהבה' הוא מהלך שבו אנחנו מבקשים להקדיש תשומת לב ציבורית לאזרחים המבוגרים בחברה. מרגש לראות את ההתגייסות הציבורית שהתקיימה לכל אורך חודש נובמבר למען בני הגיל השלישי – מילדים ובני נוער, עבור באישי ציבור ועד ידוענים שקראו לציבור הישראלי 'להחזיר אהבה' לבני הדור השלישי ביום שני, 28 בנובמבר".