הורים לילדים בעלי מוגבלויות באור יהודה טוענים כי מחלקת הרווחה של העירייה הפסיקה לתקצב שירותים שניתנו להם וגורמת לפגיעה קשה בילדים ובהורים עצמם.

"בשבוע וחצי האחרונים קיבלתי פניות מהורים לילדים שהיו במסגרות דרך מחלקת הרווחה", מספרת ננה חן, חברת מועצת העיר ויו"ר עמותת "אחת אחת" בבקעת אונו, "מדובר בפנימיות, מועדוניות, הסעות תלמידים וליווי של הילדים בתוך המערכות הקיימות, שהפסיקו להם את השירותים. ערכתי בירור עם עובדות הרווחה ונודע לי שהעירייה לא מאשרת תקציב לילדים אלה".
לטענתה, לפני כחודש וחצי החליטה העירייה באופן חד־צדדי לעצור ולצמצם את פעילויות  רווחה, באופן שפוגע קשה במשפחות רבות בעיר. "הוסבר לי במחלקת הרווחה כי מדובר בשינוי נהלים המחייבים את ההורים לשלם את חלקם היחסי עבור השירותים הניתנים להם", אומרת חן, "אבל מדוע באמצע השנה ועל גבם של הילדים מהשכבות הכי חלשות?" 

ד', אם לילדה בת 12 הסובלת מאוטיזם, היא אחת הנפגעות. "יש לי חמישה ילדים, אחת מהם מאובחנת עם אוטיזם ופיגור שכלי ועד עכשיו העירייה נתנה סייעת מחמש אחר הצהריים ועד שבע וזה מאוד עזר לי", היא מספרת, "מדובר בילדה הזקוקה לעזרה 24 שעות ביממה. 
בתחילת השנה, וללא התרעה, לקחו את הסייעת. אמרו לי שאין תקציב, ואחר כך אמרו שלא מגיע לי כי היא לומדת עד חמש. איך אפשר לעשות לי את זה? רגע אחד ללא השגחה והיא יכולה לעשות משהו לעצמה. אני קורסת. אין לי דקה לעצמי. אני מתחננת: תחזירו לי את הסייעת".
חברת המועצה ננה חן פנתה במכתב בהול למנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, וביקשה את התערבותו בנושא. "צריך לבדוק את התנהלות העירייה ולהשיב את כל הפעילויות לרווחת התושבים בכלל והילדים חסרי האונים בפרט", אומרת חן. 
מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "פנייתה של חברת המועצה נובעת מבורות וחוסר הבנה של תהליכי ההתייעלות שנעשים במחלקת הרווחה ולכן המידע מעוות ולא דומה לעובדות בשטח. העירייה פועלת בשקיפות ופועלת על פי דין, ותמשיך בצמיחה בכל האפיקים בכלל וברווחה בפרט".
ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "משרד הרווחה רואה בחומרה רבה את הנחיית ראש עיריית אור יהודה לצמצום שירותי הרווחה. מנכ"ל משרד הרווחה התערב אישית בנושא על מנת להסדיר מחדש את שירותי הרווחה ביישוב ועל מנת שמטופלי הרווחה יקבלו את המענים הטובים ביותר".


לבדוק את התנהלות המועצה. חברת המועצה ננה חן