עיתונאי פלסטיני, מוחמד אל-מרייר, העובד בשביל כלי תקשורת הולנדי נחטף והוכה הבוקר (רביעי) ברצועת עזה ע"י חמושים שהזדההו כחברי ארגון דאעש ולאחר מכן שוחרר



קרוב משפחתו של מורייר סיפר לתקשורת: "חוטפיו טענו כי הם שייכים לארגון המדינה האיסלאמית. הם אזקו אותו באזיקי מתכת והסיעו אותו לאתר לא ידוע, שם החזיקו בו למעלה משמונה שעות. במקום הוא נשאל, תוך אלימות פיזית, על עבודתו עם ההולנדים".

על פי דיווחים, חובש העובד בבית החולים שיפא בעזה טיפל בעיתונאי ותיאר "פצעים חמורים ברגליו". קורבן התקיפה שוחרר לאחר מספר שעות מבית החולים. רשויות חמאס אמרו לכלי התקשורת ברצועה: "כוחות הביטחון שלנו פתחו בחקירה בכדי לברר ולמצוא מי עומד מאחורי המתקפה".

לאחרונה החל חמאס להאשים את ארגון דאעש בתקיפות ופיצוצים נגד רכוש של אנשי פתח ברצועת עזה, כמו גם מתקפה של חמושים על מרכז התרבות הצרפתית ברצועה. זאת על אף שגורמי מודיעין ישראלים טוענים כי חמאס הוא זה שמבצע את התקיפות



ב-18 בדצמבר עצרה ישראל שלושה פעילי ארגו ןדאעש באזור חברון. חברי התא תכננו לבצע פיגועים ומתקפות על ידעדים ישראלים בגדה המערבית. בעקבות ביטול צו איסור הפרסום הודיע השב"כ על מעצרם וסיפר כי השלושה ניסו לתקוף חיילים ללא הצלחה.