לאחר 3 שעות, הסתיימה הערב (ראשון) הפגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ליו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון.



שני הצדדים הגדירו את הפגישה ככזו שנערכה ונסגרה ב"רוח טובה", שככל הנראה מקדמת את המשא ומתן בין הצדדים. 



השניים דיברו על "כלי העבודה" כהגדרתו של כחלון- מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל. נתניהו, שמעוניין לחתום עוד השבוע עם המפלגות החרדיות, שוחח עם כחלון על מנהל התכנון שנמצא תחת משרד הפנים שבראשו יעמוד יו"ר ש"ס, אריה דרעי.



הבטחת נתניהו לכחלון


במהלך הפגישה, נתניהו הבטיח לכחלון כי אם יוותר על מנהל התכנון, הוא יקבל התחייבות בכתב מראש הממשלה כי יצליח להעביר את הרפורמות בנושא הדיור אותן הוא מעוניין לבצע בהקדם.



בנוסף לכך, נשמעו דיווחים כי נתניהו שוקל להשאיר בליכוד את תיקי החוץ והבטחון. מקורביו של ליברמן סיפרו כי הוא זעם ככשמע על כך ואמרו: "מצדנו שיישמרו את כל ה-18 תיקים בליכוד ויתנו למפלגות השותפות בקואליציה רק סגני שרים". כמו כן, הם הוסיפו כי "עד לרגע זה לא דיברו איתם על תיקים ספציפיים אלא רק על קווי יסוד" התגובה הרשמית של מפלגת ישראל ביתנו לדיווח זה היא שנתניהו לא דיבר איתם עדיין על תיקים.

ליברמן: "זו לא בושה לשרת את הציבור מהאופוזיציה"

מוקדם יותר, ליברמן התראיין לרשת ב' ואמר כי התחושה היא שנתניהו "מורח זמן" במו"מ הקואליציוני: "לא ברור לי בכלל מה ראש הממשלה רוצה. צוות המשא ומתן שלנו נפגש עם הצוות של הליכוד ביום רביעי, ואני חייב לציין שהתחושה הייתה של מריחה. זה כאילו משחקים כדורגל וצד אחד מעביר את הכדור רק במרכז המגרש".

ליברמן הוסיף כי עדיין לא דובר על חלוקת תיקים וכי הוא לא מתעקש על תיק החוץ או הבטחון. לדבריו, קווי היסוד הם שחשובים לו: "צריך לראות אם הולכים לחיסול שלטון החמאס בעזה, ולבדוק סוגיות נוספות בתחום הכלכלי, החברתי והביטחוני. יש דברים רציניים שצריך ללבן, ואת קצב המשא ומתן קובעים בליכוד",

על רעיון ממשלת האחדות אמר ליברמן: "אני רואה בזמן האחרון בכלי התקשורת שנתניהו רוצה ללכת לממשלת אחדות. אין לנו שום דילמה. זכותו של נתניהו לסגור עם הרצוג ולבני". כמו כן, הוא הדגיש: "אנחנו לא נהיה חלק מהממשלה הזאת ואת זה אני אומר באופן חד משמעי. זו זכותו של ראש הממשלה, הוא ניצח בבחירות ואני חוזר ואומר: זאת לא בושה לשרת את הציבור מהאופוזיציה".