ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ביקר היום (שבת) את הרכב הקואליציה שהוקמה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בראיון לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", אמר עודה כי הממשלה שהוקמה השבוע היא "לא רק ממשלה ימנית קיצונית, אלא מהווה סכנה לערביי ישראל ולאזור כולו". עודה הוסיף כי "אם הידברות עם הממשלה לא תצליח, תפנה הרשימה המשותפת גם לזירת המאבק העולמי".

יו"ר הרשימה המשותפת הוסיף ואמר כי הוא חושש מהתנהלות הממשלה החדשה ואמר: "הרכב הממשלה וההיסטוריה של שריה, כולל הצהרותיהם, מסמנים עתיד של דם ואלימות, אם זה ביחס לערבים בישראל, או ברצועת עזה, לבנון והגדה המערבית. אני בספק אם יהיה שינוי חיובי במדינה או באזור".

"שערי הגיהנום ייפתחו"

עודה התייחס לסוגיית הריסת הבתים ואמר: "זו תופעה שמתגברת מיום ליום, בעיקר לאחרונה, לאחר שבית המשפט העליון התיר הרס כפר אום אל-חירן בנגב, במטרה להקים במקומו ישוב יהודי שנושא את אותו שם (חירן – י.ע.)". לדבריו, "החלטה זו תפתח את שערי הגיהנום בפנינו. אנו מדברים על כפר ובו מאות בתים שנבנו בעמל רב, ומדברים על אזרחים שנעקרו מבתיהם ואדמותיהם, והממשלה בחרה להם במקום הזה כישוב קבע – ולכן הם לא יוכלו לשאת עקירה נוספת. לפני הכוונה להרוס כפר זה, ראינו את התיאבון של הממשלה בהרס בתים ערביים בצפון, במרכז ובדרום".

לדבריו עודה, "יש צורך להפיל את הממשלה". הוא הוסיף, כי "מנהיגי האופוזיציה נועדים ביום שני במטרה לשתף פעולה ולתאם את הפעולות ביניהם להפלת ממשלת נתניהו".