חברת הכנסת סתיו שפיר ממשיכה במאבקה נגד החטיבה להתיישבות: בשיחה עם גיא זוהר הביעה שפיר את דעתה על ההתנהלות הקלוקלת לדבריה של החטיבה וטענה שהגוף שנמצא באחריותו של אורי אריאל מהבית היהודי מזרים כספים לעמותות פרטיות במרכז הארץ.
בשיחה הסבירה שפיר מדוע פועלת נגד החטיבה להתיישבות כבר תקופה ארוכה: "אני רוצה לשמור על כך שהם לא ישתמשו בכסף שלנו כדי לעשות דברים שאף אחד מאיתנו לא יודע מהם. החטיבה להתיישבות היא גוף שמתוקצב בערך ב-50 מיליון שקלים, במהלך השנה החטיבה מגיעה לוועדת הכספים ומקבלת תוספות משמעותיות מאוד שבסופו של דבר מקפיצות את התקציב שלה לחצי מיליארד שקלים. זה בסדר אם לא היה מדובר בצ'ק פתוח שהחטיבה יכולה להשתמש ולחלק לאן שהיא רק רוצה". 
"החטיבה לא מדווחת על התקציב שלה לאף אחד ולא חל עליה חוק שקיפות המידע", טענה חברת הכנסת והוסיפה: "החטיבה העבירה עשרות מיליוני שקלים לעמותות פרטיות, רובן נמצאות במרכז הארץ: העמותה להחזרה בתשובה שנמצאת במרכז ת"א, עמותה שמתעסקת בענייני דת ברמת אביבי ועוד. אלה עמותות שעומדים בראשן בכירים בבית היהודי ויש כאן צינור להעברת כספים סודית ליעדים שאין להם קשר להתיישבות. אני רוצה להבטיח שהכסף יעבוד להתיישבות בנגב ובגליל ויחזק את הפריפריה". 

דני קריצ'מן, יו"ר החטיבה להתיישבות, הכחיש את טענותיה של שפיר ואמר: "לשמוע כמה הסיפורים של חברת הכנסת שפיר גדושים בחוסר אמת זה בילוי יומי שלי, היא מדקלמת סיפורים ללא דובים ולא יער, שום דבר לא קרוב לאמת ולא על יד האמת". 

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי