צה"ל תקף הלילה (רביעי) באמצעות כלי טיס של חיל האוויר משגר רקטות בצפון רצועת עזה, זאת בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר לעבר מדינת ישראל. 

מדובר צה"ל נמסר כי מדובר במשגר ממנו בוצע הירי וכי ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות. 

אמש, קצת אחרי השעה 22:00 בלילה שוגרה רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל. תושבי כרמיה, זיקים, יד מרדכי ונתיב העשרה נתבקשו להיכנס לחדרים ממוגנים ולאחר דקות בודדות הגיעו דיווחים מתושבי הדרום על רעש נפץ חזק.

בעקבות הדיווחים יצאו כוחות צבא לסריקות, וזאת לאחר שאושר כי מערכת של פיקוד העורף זיהתה שיגור לשטח ישראל. על פי הדיווחים הרקטה נפלה בסמוך לקיבוץ זיקים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מדובר בשיגור חמישי לשטח ישראל בשבועות האחרונים מאז החלו ארגונים סלפים לשגר רקטות לשטח ישראל. למעט הפעם האחרונה, אז התפוצצה הרקטה בשטח הרצועה.

בצה"ל הגיבו אז בתקיפת מטרות חמאס ברצועה על ידי חיל האוויר. בישראל ממשיכם להטיל את האחריות על החמאס. בצה"ל אישרו כי המערכת זיהתה שיגור לשטח ישראל ואזעקה הופעלה במרחבים. גורם בצה"ל מסר כי "ככל הנראה מדובר בשיגור בודד". 

הירי האחרון לעבר ישראל היה לפני כשבועיים, כשרקטה נורתה משטח רצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.  מאוחר יותר תקף חיל האוויר תשתיות טרור בצפון רצועת עזה באמצעות כלי טיס. שר הביטחון משה יעלון הודיע אז על סגירת מעבר ארז ומעבר כרם שלום בעקבות הירי, למעט מקרים נקודתיים הומינטריים.



ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיב בחריפות לירי אל הרקטה ואמר: "ועדת החקירה של המלחמה הבאה צריכה להתחיל את עבודתה כעת, ולא כשצה"ל נאלץ לצאת למערכה צבאית אחרי חודשים של ירי על ישובים אזרחים".



"אני מצפה ממזכ"ל האו"ם לגנות בחריפות את פשע המלחמה שבוצע הערב מרצועת עזה וקורא לממשלת ישראל להפסיק ולהתבונן על הנעשה מהצד, להגן על אזרחי ישראל ולחתור לאופק מדיני", הוסיף ילין.