בצה"ל הוחלט אתמול לסגור את שתי הפנימיות הצבאיות האחרונות שנותרו, הפנימייה ב"אור עציון" והפנימייה לפיקוד בחיפה, שהעמידה בוגרים כמו הרמטכ"ל בדימוס אמנון ליפקין שחק ז"ל והאלופים במילואים מתן וילנאי ועמרם מצנע. ניצב בדימוס אריה עמית, בוגר הפנימייה בחיפה אף הוא, מחה היום (שלישי) בתוקף באוזניו של עודד בן עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103fm" על ההחלטה: "במדינה הזאת, שהיתה פעם מדינה נפלאה, בשנים האחרונות מנסים להרוס כל חלקה טובה, ולקלקל ולרמוס כל סמל למדינה היפה הזאת".
עמית ביקש להדגיש כי זו לא רומנטיקה שעבר זמנה: "אנחנו מדברים על מוסד חינוכי מהדרגה הכי גבוהה שיש. חניכי הפנימייה לומדים בבית הספר הריאלי בשעות היום ואחר כך מקבלים את החינוך לאהבת מולדת ולהכרת ארץ ישראל, הכנה טובה יותר לצבא, הכנה להיות מפקדים, לימוד איך אוהבים את המדינה הזאת כמו שצריך, דבר שהולך ופוחת בפני עצמו. ועכשיו החליטו שלא נכון שצעירים ילכו במדים ושעבר זמנה של הפנימייה? קשקוש מקושקש. וזה לא נכון שתם עידן, כי יש המון מכינות קדם-צבאיות דתיות שממשיכות לרוץ קדימה".

 
הפנימיות עדיין מבוקשות

הרב מיכה קלצהנדלר, ראש ישיבת "אור עציון", ציין באוזניו של בן עמי כי "יוסי כהן, שנבחר אתמול לעמוד בראש 'המוסד', למד ב'אור עציון' עוד לפני שקמה הפנימייה הצבאית, וכמוהו המפכ"ל הקודם יוחנן דנינו. "דנינו אמר שאם היתה בזמנו פנימייה צבאית הוא היה בוחר במסלול הזה, זה דבר חשוב לומר", ציין הרב קלצהנדלר.
"האם אין ביקוש לפנימיות?", שאל בן עמי, והרב קלצהנדלר ענה: "בוודאי שיש ביקוש. שליש מתלמידי ישיבת 'אור עציון' הם תלמידי הפנימייה הצבאית. הם מגיעים מכל הארץ, מהפריפריה, מערי הדרום, מהצפון, יש לנו תלמידים מאילת עד צפת שלומדים אצלנו. זה מראה על הביקוש. ילד לא היה מכתת רגליו מאילת או צפת ונוסע שלוש וחצי-ארבע שעות באוטובוסים כדי להגיע למקום, אם זה לא היה משהו מיוחד מאוד ואטרקטיבי מאוד, שמעצב את הילד שלומד כאן לאישיות מיוחדת. עופר וינטר, מח"ט גבעתי לשעבר, הוא אחד הבוגרים שלנו שעדיין משרתים בצבא".
לא עניין של כסף
לאחר מכן פנה בן עמי לאריה עמית ושאל: "אולי זה עידן חדש, וזהו, נגמר הדבר הטוב, החשוב והאיכותי הזה, וצריך ללכת אל הדבר הבא?". עמית השיב: "מדובר במקום שבשנים האחרונות מעניק לבנים ובנות מהפריפריה הזדמנות שלא היו מקבלים בשום מקום אחר. הם מקבלים הזדמנות במקום שמכשיר אותם, מכין אותם, מלמד אותם. אין כאן אפילו בעיה כלכלית, זה לא סיפור של כסף. פחות טיל אחד של מטוס שיורים לעזה מכסה שנה של פנימייה צבאית. אז למה לקחת דבר שהוא כל כך טוב וכל כך מוצלח? על כל אחד שמתקבל עשרה לא מתקבלים, זה מראה לך על הרצון להגיע לשם. אלוהים, כמה מוסדות חינוכיים מעולים יש לנו במדינה, שצריך לקחת וטראח, לסגור את זה אחרי 60 שנה? אתה יודע שמי שהקים את הפנימייה הוא בן-גוריון, האיש שהקים את מדינת ישראל. הוא חשב שזה נכון, אז פתאום זה לא נכון, זה מיותר?".
 
ערך: אסף נבו