הזמר דוד ד'אור הבהיר הבוקר (שני) כי לא ישתתף בעצרת התמיכה בחייל שירה במחבל מנורטל בחברון, שצפויה להתקיים מחר בכיכר רבין. את הדברים אמר ד'אור לחדשות ערוץ 2 והדגיש כי לא ידע שמדובר באירוע פוליטי וכן כי באותו ערב תוכננה לו הופעה אחרת.



"כל הנושא מבחינתי יצא מפרופורציה", אמר ד'אור שהוסיף: "בסך הכל רציתי להביע אמפתיה למשפחת החייל. זו לא אמירה נגד הרמטכ"ל או נגד הצבא חלילה, אני מאמין במערכת המשפטית שלנו".



לדברי ד'אור, אישורו להשתתף באירוע היווה מפגן תמיכה "אנושית במשפחה שנמצאת במצוקה. "לא ידעתי שמדובר באירוע עם אוריינטציה פוליטית ובכלל, ללא קשר, לא אוכל להשתתף באירוע כי יש לי הופעה", הסביר ד'אור.




סאבלימינל: "עשינו מהחיילים סמרטוטים"


מוקדם יותר הבוקר התראיין קובי שמעוני (סאבלימינל) לגלצ ואמר כי "החייל צריך לקבל מדליה, צריכים על פי חוק להרוג רוצחי חיילים טרוריסטים". את הדברים אמר סאבלימינל לקראת השתתפותו באירוע הזדהות שתערוך מחר משפחתו של החייל בכיכר רבין. 



לטענת סאבלימינל יש לשחרר את החייל לאלתר ולדבריו אין לו ביקורת כלפי רשויות החוק במדינה. "כולם עושים עבודה טובה, אבל מחבלים פשוט צריך להרוג. לקחו את הדם שלנו ועשו ממנו הפקר. אנחנו פה במן ביקורת מתייפייפת", אמר סאבלימינל שהוסיף: "מסכן המחבל שייתפס אצלי בידיים".



החייל החשוד בהריגת מחבל מנוטרל. צילום: אבשלום ששוני
החייל החשוד בהריגת מחבל מנוטרל. צילום: אבשלום ששוני



הפתרון לטענתו של סאבלימינל טמון בחקיקה. "צריך לקבל החלטה, שיעשו חוק וילכו לבחירות על הדבר הזה. החוק יגיד שברגע שמחבל קופץ מולך, שולף סכין, מותר לך לירות בו. אם הוא דוקר את חבר שלך מותר לך לירות בו", הסביר סאבלימינל. לטענתו האלטרנטיבה של מאסר מחבלים היא מסוכנת: "המחבל הולך לכלא, חוטפים חייל כדי לשחרר אותו והוא חוזר לעיר שלו כמו מלך".



על רקע גל הטרור, תקיפות חיילים ואזרחים, הבהיר סאבלימינל כי על החוק להתיר מוות של מחבלים. "ברגע שמחבל תוקף חייל עם סכין, הוא צריך למות. הטרור לא נפסק, צריך לשאול את עצמנו למה. ילדות תמימות, יורדת מאוטובוס ומקבלת דקירה בצוואר מאחורה, צריך לשים לזה סוף. צריך לדבר בשפה מקומית ולא בדמוקרטיה של אמריקה ושל אירופה. צריך להיות לנו מנהיג שיגיד 'ברגע שקופץ טרוריסט להרוג חייל הוא ימות'. בצרפת תוך דקות קופצים ארבעה הליקופטרים באוויר. עשינו מהחיילים שלנו סמרטוטים".



מנגד נשמעו קולות נגד קיום עצרת התמיכה בחייל. הזמרת אחינעם ניני כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "קשה לי לתאר במילים את מה שאני מרגישה נוכח העצרת המזעזעת הזו. סוף העולם. הבן של כולנו?? לא שלי. לא חינכתי ילדיי לרצוח".