אם היה נדמה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הפעם, הניסיון שלו להרחיב את הממשלה יהיה פשוט, נראה שהוא שוב הולך להתבדות. לאחר הודעתו של נתניהו, עליה פורסם לראשונה ב"מעריב אונליין", כי יפנה לישראל ביתנו בקריאה להצטרף לממשלה, שופך היום (ראשון) חבר הכנסת ליברמן דלי גדול של מים צוננים על כניסה כזו: "אל תתפתו לספינים זולים - ביבי רוצה את בוז׳י וכל השאר סתם בבל"ת". 

"כל הספינים של נתניהו לא ישנו את העובדות הפשוטות: נתניהו, שוב בניגוד מוחלט למה שהבטיח בבחירות, מנהל מו״מ עם ציפי ובוז׳י, עם אותה מפלגה שאותה כינה רק לפני שנה מפלגה שחבריה הם לא ציוניים ואיים שזה הוא או הם", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

הכל ספינים. ליברמן. צילום: אבשלום ששוני
הכל ספינים. ליברמן. צילום: אבשלום ששוני


יו"ר ישראל ביתנו הוסיף: "זה לא מפתיע כי ממשלת נתניהו היא איננה ממשלה ימנית: היא לא נלחמת בטרור אלא מכילה אותו ואומרת לאזרחי ישראל שזו גזירה משמיים, לא בונה בירושלים או בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, מחזירה גופות מחבלים ובקיצור, כל קשר בינה לבין המחנה הלאומי הוא מקרי בהחלט. לכן, כמו שנאמר פעם בכלבוטק: אל תתפתו לספינים זולים - ביבי רוצה את בוז׳י וכל השאר סתם בבל״ת. כשתהיה פנייה רצינית ואמיתית ל״ישראל ביתנו״, נתייחס אליה". 



"נתניהו לא אמין בנושא הזה" 


עוד קודם לכן נמסר ממפלגתו של ליברמן בנושא: "לגבי הצטרפות לממשלה, לא הייתה כל פנייה של המפלגה לנתניהו בנושא". מהמפלגה אף נמסר כי אמינות נתניהו בנושא הזה "דומה לאמינות של התקיפה שלא הייתה בקהיר", כאשר ההודעה מתייחסת לדברי נתניהו בשבוע שעבר, מהם התנער מאוחר יותר, על כך שישראל איימה על מצרים בתקיפה צבאית ב-2010. 



במפלגה אף הוסיפו כי יש צורך בשינויים משמעותיים במדיניות החוץ, הביטחון והכלכלה של הממשלה לפני שיהיה על מה לדבר. גורמים במפלגה אמרו כי מדובר בספין, שכן רה"מ יודע היטב את דרישות המפלגה, הכוללות בין היתר גירוש משפחות מחבלים לעזה, עונש מוות למחבלים והסדרת נושא ברית הזוגיות. 



מוקדם יותר היום התייחס נתניהו לנושא בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, והודיע כי בכוונתו לפנות לליברמן בקריאה להצטרף לממשלה ו"להתנתק מחנין זועבי", כדבריו. יצוין כי גורמים בליכוד אמרו כי הפנייה הצפויה לליברמן תיעשה בגלל המבוי הסתום וחילוקי הדעות עם המחנה הציוני. 



נתניהו גם רמז ישיבה כי בכוונתו לקדם את סוגיית הפנסיה לעולים החדשים מבריה"מ לשעבר, אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום של ישראל ביתנו. נתניהו כבר העלה את הסוגיה במפגש שקיים לאחרונה במוסקבה עם הנשיא פוטין. 



ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) נשאל היום בערוץ הכנסת על הסיכויים בסולם אחד עד עשר לכניסה של מפלגתו לממשלה, והשיב: "שלוש". לדבריו, "הסאגה הזו תסתיים בימים הקרובים לכאן או לכאן".