חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), התארחה היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בראשון לציון, התייחסה לדבריהם של שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק בכנס הרצליה ואמרה: "יש כאן זעקה מאוד גדולה של אנשים שונים שרואים מה קורה למדינה האהובה שלנו - שמאבדת את הערכים הדמוקרטיים שלה. זה חשוב שזה בא גם מצד שרי ביטחון - הם יודעים מכוח תפקידם שממשלת ישראל מבצעת את מה שמועצת יש''ע רוצה, שהיא מיעוט שמשליטה את סדר היום שלה על ממשלת ישראל. צריך להפסיק עם זה".



לבני הוסיפה כי יש לקיים משאל על שתי מדינות או מדינה אחת: "אני רוצה משאל עם עכשיו, שנדע לאן אנחנו הולכים - לשתי מדינות או מדינה אחת בין הים לירדן. ישראל יהודית ודמוקרטית או ישראל יהודית ולא דמוקרטית. אחר כך נחליט מה היעד. נתניהו לא מסוגל להתרומם לגודל האירוע הזה ולתפוס את ההזדמנות, לעשות צעדים שהצבא המליץ עליהם לטובת הכלכלה הפלסטינית - כי הוא מפחד ממה שבנט יגיד".



לבני תקפה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמרה: "יש השתלטות של מיעוט על הרוב במדינת ישראל ויש לו משת"פים. נתניהו המשת"פ הראשי למרות שהוא יודע מה כן צריך לעשות. בפרשת החייל היורה נתניהו לקח את כל המדינה צעד אחד יותר מדי לעבר אלו שמתריסים נגד הקוד האתי של צהל וערכי הבסיס של ישראל צעד שהסתיים במינוי שר הביטחון וגרם לתחושת 'עד כאן', לכן אני שמחה לשמוע את הקולות האלה היום - אבל זה לא מספיק".



בביקורת נוספת על רה"מ אמרה לבני כי "נתניהו אומר עכשיו 'שתי מדינות', המילים שאנחנו, שהואשמנו בבוגדנות וכמראים לדאעש את הדרך אמרנו. אז הדרך שלנו מנצחת. אבל בינתיים ישראל נופלת לבור שבין הדיבורים למעשים. נתניהו מקפיא את הבנייה - אבל מפחד לומר זאת. נתניהו אומר שתי מדינות אבל מפחד להתקדם לשם בגלל בנט. בפער הזה, ישראל הולכת ללא כיוון כסהרוריים וללא יעד". 




ישראל נופלת לבור בין הדיבורים למעשים


"יש בעיה שקיימת כמעט 50 שנה במדינת ישראל, הסכסוך לא מתנהל אלא מנהל אותנו. הוא נכנס פנימה ומייצר סכסוך בינינו ובין יהודים לערבים במדינת ישראל ופגיעה בדמוקרטיה כי אלה שרוצים את ארץ ישראל השלמה מבינים שהיא אפשר לבלוע 2.5 מיליון פלסטינים ולכן הם פוגעים בדמוקרטיה ובבית המשפט כדי שאם נגיע להתנגדות הזאת הדמוקרטיה תהיה עניין טכני ולא ערכי לא יהיה בית משפט עליון שייצג את הערכים האלה", הוסיפה לבני על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. 



לבני הוסיפה בביקורת כי כיום יש שתי מדינות משני צידי הקו הירוק עם שתי מערכות חוקים ומוסר שונות והדבר הזה צריך להיפסק: "כל הגנרלים שמדברים על הדמוקרטיה היום יודעים את זה אבל מפחדים לומר זאת משיקולים פוליטיים. כי זה ייתפס שמאל, כי זה ייתפס לתת לפלסטינים. לא. אני רוצה לקחת לנו חזרה את הדמוקרטיה, את ישראל היהודית והדמוקרטית - אבל זה לא יקרה בלי שנטפל בבעיה שמונחת לפתחנו כמעט 50 שנה".



נתניהו ולבני
נתניהו ולבני