כ-200 בני משפחה וחברים קרובים הגיעו הערב (שני) להלווייתה של מרים ניסני ז"ל, אמה של העיתונאית ספיר ניסני, שהתקיימה בבית הקברות "פרדס חיים" שבכפר סבא. ניסני האם אושפזה בבית החולים תל השומר במשך חודשיים לאחר שעל פי החשד בתה שפכה עליה שמן רותח בעת שישנה במיטתה. מצבה הוגדר אנוש והלך והחמיר עם הזמן, עד שאתמול נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. הבוקר אישר בית המשפט השלום בפתח תקווה לניסני בת ה-24, החשודה כאמור בגרימת מותה של אמה, לצאת ממעצר הבית שבו היא נתונה וללוות את האם בדרכה האחרונה. אולם בסביבתה של העיתונאית חששו מ"קרקס תקשורתי" וכן מההתנגדות העזה של אחיותיה של ניסני להשתתפותה בקבורת אמן. אל המקום הגיעו שתי אחיותיה של ספיר ניסני, סבתה, בני משפחה ומכרים, אך ספיר ניסני עצמה לא נכחה בהלוויה. על פי דיווחים במקום, שעות לאחר הלוויה ועזיבת בני המשפחה את המקום, הגיעה ספיר אל קבר אמה ונפרדה ממנה.




רבים הגיעו אל בית הקברות. צילום: אבשלום ששוני




"תמיד גוננת עלינו, שלפת ציפורניים"

האווירה במהלך הלוויה הייתה קשה ביותר. בתה פליאה התקשתה להיפרד מאמה ואמרה בבכי: "אימא, לא יכולנו לבקש אימא טובה יותר. היית החברה הכי טובה שלנו. תמיד גוננת עלינו, שלפת ציפורנים, היית הסיבה שלנו לקום בבוקר. תמיד רצית שנהיה מאושרות, עכשיו לא את ולא אנחנו מאושרות". עוד הוסיפה הבת: "אני לא רוצה לדבר על הטרגדיה. אני רוצה לדבר עלייך, על אימא שלי. את המשענת שלי. עברת חיים לא פשוטים אבל שום דבר לא שבר אותך. נורא רצית לראות אותנו מתחתנות ומאושרות אבל לא הספקת, אהובתי שלי. אין לך מה לדאוג לנו, נחיה בשבילך".

בין האנשים שהגיעו ללוות את ניסני בדרכה האחרונה היו ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו שאמר: "זו טרגדיה מאוד קשה". כמו כן הגיעו מורות מבית הספר שזר בהרצליה, שם הייתה המנוחה מדריכה בצהרון. מנהלת בית הספר, אורלי, אמרה "מירי הייתה אישה מקסימה והטרגדיה עצומה. היא הדריכה אצלנו במשך שנים. הכאב עצום". קרובת משפחתה של ניסני הוסיפה בעצב: "נגאלת מייסוריך. היית אימא שמעולם לא חיה בשביל עצמה, תמיד בשביל בנותייך והמשפחה. ראינו בך את המסירות של הטבע האנושי".


אחיותיה של ספיר ניסני בבית העלמין. צילום: אבשלום ששוני
 

בית העלמין, היום. צילום: אבשלום ששוני




ספיר ניסני תישאר במעצר בית


במהלך הבוקר, הפרקליטות והמשטרה הגיעו להסכמה עם בא כוחה של ניסני, עורך הדין גיא עין-צבי מהסנגוריה הציבורית, על הארכת משך מעצר הבית שלה בשבעה ימים נוספים. בעקבות מותה של האם, השתנו סעיפי העבירות המיוחסות לבתה. בבקשת המעצר נכתב כי היא נחשדת בגרימת מוות בזדון להורה ובפציעה או חבלה זדונית שלא כדין. "בתאריך 21.4.16 שפכה החשודה על פלג גופה העליון של אמה כמות רבה של שמן רותח", נכתב בבקשה שהגישה המשטרה לבית המשפט. "כתוצאה מכך נגרמו לאם חבלות ממשיות שבגינן הייתה מאושפזת עד ל-19.6.16. בתאריך זה נפטרה האם".




חשודה בגרית מוות בזדון, ספיר ניסני. צילום מסך



עם חשיפת הפרשה, ובזמן שהאם עוד נאבקה על חייה בבית החולים, אשת התקשורת הציגה גרסה לפיה לא מדובר במעשה מכוון. לדבריה של ניסני הבת, היא מעדה על שואב האבק הרובוטי בעת שהגיעה לחדרה של אמה עם מחבת ובה שמן רותח, וזאת על מנת לתבלו במלח. עוד אמרה כי תוך כדי נפילתה נשפך השמן על גופה של אמה והיא זו שהזעיקה את מד"א לאחר מכן.



בא כוחה עו"ד גיא עין צבי מהסנגוריה הציבורית טען כי המשטרה מנסה לעשות מניפולציות ונאחזת במערכת יחסים שהלכה והתדרדרה בין האם לחשודה כדי לבסס ראיות נסיבתיות לכאורה. עוד הוא טען כי החשודה לא ניסתה לשבש ראיות אלא כיוון שריח השמן היה חזק היא ניקתה את החדר.