לקראת פתיחת מושב החורף בכנסת, מספר בעיות פוליטיות-אישיות עומדות לפתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וצפויות להעסיקו. בתחילת השבוע הבא, רגע לפני פרסום דוח מבקר המדינה בדבר מחדל המנהרות במהלך מבצע "צוק איתן", מבקר המדינה יוסף שפירא צפוי לערוך שימוע נוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו. ההליך החריג מתבצע לאור בקשתו של נתניהו, שרואה בדוח פרסום משמעותי שעלול לפגוע בו. ראש הממשלה נתניהו ביקש את השימוע הנוסף בכדי להציג למבקר מידע על 13 דיוני קבינט שבהם לטענתו עלה נושא המנהרות לדיון באופן מפורש.

הדוח שיתפרסם צפוי להיות חמור בביקורתו כלפי בכירים במדינה. הביקורת הקשה ביותר בו נמתחת על הרמטכ"ל לשעבר בנימין (בני) גנץ, אך גם נתניהו ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון מוזכרים בו לרעה. בין היתר נטען בו כי הקבינט הוטעה באופן שהביא להארכת המבצע ואף לדשדוש. עוד נמצא כי התחולל חוסר קשר מוחלט בין הערכות הרמטכ"ל שנאמרו בביטחון רב לבין מה שקרה בשטח. 

בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בזמן "צוק איתן". צילום: רויטרס
חזית נוספת איתה יצטרך להתמודד נתניהו היא האולטימטום של הבית היהודי לראש הממשלה בנוגע למאחז עמונה. יו"ר סיעת הבית היהודי ח''כ שולי מועלם-רפאלי מתכוונת להעלות להצבעה את חוק ההסדרה בתוך שבועיים, אם תימשך ''גרירת הרגליים'' של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע ליישוב עמונה. 
לדבריה של מועלם, הגורמים האמונים על קידום המתווה לעמונה לא פועלים כפי שסוכם. ''או שראש הממשלה לא נותן את ההוראה לעשות את זה או שהוא בוחר להתעלם", טוענת ח"כ מועלם. הממשלה תבקש מחר מבג"ץ לדחות את ביצוע הפינוי בחצי שנה כדי לאפשר פתרון לעמונה

מהבית היהודי נמסר בתגובה ל"מעריב" כי "כפי שכבר אמרנו, בהיעדר פתרון אסטרטגי עד פתיחת המושב אנו נגיש את חוק ההסדרה. מכיוון שאין התקדמות של ממש אכן בכוונתנו להגיש את החוק כבר ביום ראשון ואנו מצפים משרי הליכוד להצטרף ולתמוך".

ח"כ שולי מועלם. "ראש הממשלה בוחר להתעלם". צילום: מרק ישראל סלם
בעיה נוספת שתטריד את נתניהו בשבועות הקרובים היא התקדמות בדיקת היועץ המשפטי לממשלה בעניינו. היועמ"ש הכריז בעבר כי הוא מתכנן להכריז על מסקנות ראשוניות עד פתיחת המושב. בחדשות 10 נחשף הערב (רביעי) כי הבדיקות שנעשו בתיק אחד מסוים בעניינו של נתניהו, חיזקו את עמדתם של גורמי האכיפה כי יש לעבור מבדיקה לחקירה פלילית במסגרת הטיפול בנושא.
לפי אותם גורמי האכיפה, ישנו חשד לפלילים בתיק הספציפי באופן שגורם לאנשי אכיפת החוק להבין כי אין מנוס מחקירה של ממש, שתאפשר פעולות נוספות, בכללן הזמנה לחקירה של המעורבים, בכללם ייתכן שנתניהו וקרובים לו. 

היועמ"ש מנדלבליט. אין מנוס מחקירה פלילית. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את הידיעה כי גורמי אכיפה טוענים שיש לעבור לחקירה פלילית. מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי "אנו חוזרים ואומרים לא היה כלום ולא יהיה כלום כי אין כלום".

כזכור, בדיקה גדולה ומורכבת בחשד לביצוע עבירות פליליות מתנהלת בתקופה האחרונה נגד נתניהו. לפי גורמים בפרקליטות, מדובר בחקירה חדשה, שאינה עוסקת בפרשות האחרונות ששמו של נתניהו נקשר בהן - ביביטורס והמיליונר ארנו מימרן. לפי פרסום בעבר בחדשות 2, החשד המרכזי הוא ככל הנראה לניסיון לקבלת שוחד.