בארצות הברית החל סוף השבוע האחרון שלפני יום הבחירות, והמתח נמצא בשיאו. לפי סקר ארצי של רויטרס שפורסם אתמול, הילרי קלינטון מובילה בחמישה אחוזים על דונלד טראמפ, עם 44% תמיכה לעומת 39%. סקר אחר של ה"וושינגטון פוסט" שפורסם לפנות בוקר מצביע על יתרון של ארבעה אחוזים לקלינטון. ממוצעי הסקרים מראים על יתרון קל למועמדת הדמוקרטית, נמוך יותר משהיה עד לפני שבוע. 

על רקע הנתונים הצמודים, שני המועמדים מנסים לעבור את הישורת האחרונה בצורה האפקטיבית ביותר האפשרית ולשכנע את המצביעים האחרונים. במדינה המתנדנדת אוהיו, שנוטה לטראמפ בכל הסקרים האחרונים, קיימה קלינטון עצרת שעוררה עניין מיוחד בזכות הכוכבים האורחים בה – ביונסה ובעלה הרפאר ג'יי זי.  "אני רוצה שהבת שלי תגדל כשהיא רואה אישה מובילה את המדינה", אמרה ביונסה, אותה כינתה קלינטון "השראה לכולנו". "אין לי שנאה כלפיו, אבל השיח שלו פלגני. הוא לא יכול להיות הנשיא שלי. הוא לא יכול להיות הנשיא שלנו", אמר ג'יי זי לקול תשואות. 

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון האמריקאית סבורים כי מסמכים המכפישים את קלינטון שהופצו במהלך הקמפיין הם זיוף רוסי. בין היתר, סנאטור דמוקרטי טוען כי גילה מכתב שלכאורה הוא חתום עליו, בו הוא כביכול ממליץ להשתמש באמצעי סייבר שונים כדי להבטיח שקלינטון תנצח בבחירות. מקורות ב-FBI אישרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי מספר מסמכים מזויפים דומים נבדקים. גורמים ממשלתיים ברוסיה מכחישים מעורבות.

סערת ביטן


יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התארח במהלך השבת באירוע שבתרבות בחולון וטען כי לא ישתתף בעצרת לזכר ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל כיוון ש"רצח רבין זה לא רצח פוליטי. רצח רבין נעשה על ידי אדם שניסה לעצור תהליכים ולא על ידי פוליטיקאים, כפי שמנסים לצייר". לצד זאת טען כי "עצרת רבין צריכה להיות ממלכתית וממונת על ידי כספי המדינה בהחלטת ממשלה". 
 
ביטן התייחס גם לתאגיד השידור הציבורי. "מדובר בתאגיד שמאלני אנטי ממשלתי. בדקנו את הפייסבוק של שלושה מבכירי התאגיד", אמר ושלף מכיס חולצתו פתק כתום, שעליו צוינו שמותיהם של עובדים ובכירים בתאגיד. "עקבנו אחרי הודעות הפייסבוק שלהם. מחר אציג לתקשורת את מה שהם פרסמו. הם שכרו מכספי הציבור לוביסטים שיילחמו נגדי ונגד ראש הממשלה. הם יצאו נגדי ואפילו רשמו עליי שאני שמן. איך זה קשור? המאבק שלי הוא מאבק ציבורי נכון. מדובר באנשי שמאל מובהק".

דוד ביטן עם בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 
הן ההתבטאויות בנוגע לרצח רבין והן בנוגע לתאגיד ספגו ביקורת קשה ביותר מהאופוזיציה. ח"כים רבים מיהרו לתקוף אותן. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: ״עיוות ההיסטוריה הפך להיות עניין שבשגרה עבור הימין הישראלי. כמו ב-1984 מיניסטריון האמת גם משכתב את ההסטוריה וגם מנחיל את הדברים המותרים. זהו שפל חדש של מקארתיזם". 

לכתבה המלאה.
 

אלמנתו של רחבעם זאבי נפטרה


אלמנתו של רחבעם (גנדי) זאבי, יעל זאבי, הלכה לעולמה במהלך השבת והיא בת 88. היא סבלה מבעיות בריאות ומצבה הדרדר בתקופה האחרונה. זאבי הייתה מגינה בולטת של בעלה השר לשעבר אשר נרצח על ידי מחבלים פלסטינים ושל מורשתו, שנמצאת תחת מחלוקת בשנה האחרונה מאז פרסום תחקיר "עובדה" עליו.  

יעל זאבי על מצבתו של בעלה. צילום: פלאש 90

 
בשבוע שעבר נערך טקס האזכרה הממלכתי של השר לשעבר, וזאבי נעדרה ממנו עקבה מצבה הבריאותי. 

הרוג במרדף בכביש 1

אדם תושב מזרח ירושלים נהרג במהלך הלילה בתאונת דרכים בכביש 1. הנהג נמדד כנוסע במהירות מופרזת, אך סירב לבקשת המשטרה לעצור. במקום החל מרדף, במהלכו הנהג התנגש במעקה הבטיחות, איבד שליטה על הרכב ונהרג. עימו היה נוסע נוסף שנפצע באורח קל. נסיבות התאונה נחקרות על ידי בוחני משטרת ישראל.

התאונה בכביש 1. צילום: מד"א


בתאונת דרכים נוספת, בכביש 6 באזור השרון, נפצע אדם אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני ואחד קל.