ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, הוא המועמד המוביל להיות מזכיר המדינה של ארצות הברית בממשלו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, כך אמר מקור המעורה בדיונים, על פי דיווח בווול סטריט ג'ורנל. במהלך מסע הבחירות קרא טראמפ לשינוי מהותי במדיניות החוץ של ארצות הברית והמינוי לתפקיד מזכיר המדינה יהיה בעל משמעות רבה למאמץ הזה. 


מועמד נוסף שנקל לתפקיד הדיפלומט ה בכיר של ארצות הברית הוא השגריר האמריקאי לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון, אולם עוזריו של טראמפ אמרו כי היחסים הקרובים בינו לבין ג'וליאני הוא שיקול מכריע במינוי. 
 
יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', שבעצמו נחשב בשלב מסוים למועמד לתפקיד עד שאמר כי אינו מעוניין בו, אמר כי "אם רודי רוצה את זה, הוא יקבל את זה".
 
ג'וליאני, 72, היה אחד מתומכיו הבולטים ביותר של הנשיא הנבחר במהלך מערכת הבחירות. השניים הם חברים במשך שנים רבות. הוא נחשב לתומך גדול של ישראל ונמצא ביחסים טובים מאד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא היה ראש עיריית ניו יורק בעת מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001 והנהיג את העיר בימי המשבר שאחריה.
 
עד כה הודיע טראמפ על איוש שני תפקידי מפתח בבית הלבן שלו: יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ריינס פרייבוס, יהיה ראש הסגל שלו הנשיא הנבחר. זהו מינוי שזכה לתשבחות גם בקרב דמוקרטים רבים. מנגד, מינויו של סטיבן באנון, מנכ"ל הקמפיין, ליועץ האסטרטגי של טראמפ זכה לקיתונות של ביקורת לאחר שהואשם באנטישמיות.