צעד מנע ל"תקריות מתוקשרות": מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, פנה היום (שני) לשרים ולסגני השרים במכתב ובו הורה להם להימנע מיצירת קשר עם נציגי הממשל האמריקאי החדש, למעט באמצעות משרד ראש הממשלה או שגרירות ישראל בוושינגטון. במכתב נמסר כי "בהתאם להנחיית ראש הממשלה, השרים וסגני השרים נדרשים לקיים קשר עם ממשל טראמפ רק באמצעות לשכת ראש הממשלה או שגרירות ישראל בוושינגטון". על פי ההערכה, בסביבת ראש הממשלה נתניהו לא מעוניינים ב'תקריות מתוקשרות' עם ממשלו המתגבש של טראמפ ורוצים לפתוח מערכת יחסים חלקה ככל האפשר, ולכן יצאה ההוראה החדשה.



הנחיית ראש הממשלה לשרים
הנחיית ראש הממשלה לשרים



בשבוע שעבר ראש הממשלה הורה לחברי הקואליציה שלא להתראיין בנושא הבחירות בארצות הברית. "אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת להמתין לכניסת הממשל החדש ולגבש יחד אתו את המדיניות בערוצים מקובלים ושקטים ולא בראיונות לתקשורת", אמר נתניהו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר.



כזכור, עם היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב שוחח עמו נתניהו ואמר לו "אין לארצות הברית בעלת ברית טובה יותר מישראל". טראמפ הציע לנתניהו להיפגש עוד לפני טקס ההשבעה שלו המתוכנן להיערך ב-20 בינואר.



"שיחה לבבית"



גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שוחחה עם מלניה טראמפ, רעייתו של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב ראש הממשלה נתניהו "השיחה בין השתיים הייתה לבבית וחמה מאוד", כתב בפוסט. "הגברת טראמפ אמרה שהיא מצפה לביקור שלנו בהזדמנות הראשונה ושיהיו יחסים נהדרים גם בין המדינות וגם בין המשפחות".



מלניה טראמפ. צילום: רויטרס
מלניה טראמפ. צילום: רויטרס



שיחתן של השתיים עסקה בין היתר בתפקידן כאימהות. "בין השאר הן שוחחו על האתגר הגדול שבגידול ילדים תחת אור הזרקורים המתלווה אל העשייה הציבורית של אביהם הנבחר כמנהיג מדינה. בנוסף לכך הן שוחחו על החשיבות הרבה שנעוצה בהקדשת זמן למשפחה ולתפקידן כאמהות לאפשר לילדיהן לגדול כמה שיותר באופן טבעי ורגיל ככל חבריהם", נכתב.