מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי), לאחר מרתון של הצבעות, בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנים 2018-2017 ואת חוק ההסדרים במשק, בתמיכת 60 חברי כנסת לעומת 48 מתנגדים. שר האוצר משה כחלון, שהציג לפני הדיון את חוק התקציב, אמר כי מדובר ב"תקציב חברתי ועיוור צבעים. הוא עוזר ומסייע לכל האוכלוסיות. התקציב הזה הוא של כל אזרחי המדינה, לא של ימין לא של שמאל ולא של מרכז ולא של קואליציה ושל אופוזיציה. זה תקציב חברתי אחראי ומאוזן שמיטיב עם הציבור בישראל".



כחלון דחה את ההערכות שהושמעו באחרונה על "דיל", לפיו מיסוי הדירה השלישית יאושר בתמורה לסגירת תאגיד השידור הציבורי ואמר כי "זוכרים את כל הכותרות שהיו על דילים? כמו שהתחייבתי - לא היה שום דיל. יש קבוצות כוח שהמאבק איתן מאוד קשה, אך יש קבוצה של שמונה מיליון אזרחים שרוצה לשלם מחירים סבירים ולגמור את החודש".



שר האוצר אמר עוד כי "בניגוד לכל התחזיות הפסימיות המשק ממשיך לרשום מדדי צמיחה יוצאי דופן בהשוואה לעולם המערבי. סוכנויות הדירוג המובילות בעולם מביעות אמון מלא בכלכלה הישראלית. אנחנו לא רושמים את הצמיחה רק על הנייר, היא משמשת בראש ובראשונה ולפני כל דבר אחר להגדלת ההוצאה הציבורית. רבים ביקרו אותי על המדיניות הזאת, אבל אנחנו נמשיך להגדיל עוד יותר את ההוצאה הציבורית של מדינת ישראל".



לפני ההצבעה אמר כחלון כי "התקציב שנאשר היום ימשיך בהגשמת החזון. חזון של צמיחה, צמצום הפערים החברתיים, הגדלת ההוצאה הציבורית, הפחתת מסים והמשך התנופה של כל משרדי הממשלה בדגש על המשרדים החברתיים". הוא הודיע כי בכוונתו להציג ביום שני תוכנית סיוע לצפון, שתכלול בין היתר הקמת בית חולים שיקומי בבית החולים פוריה, וחיזוק בית החולים זיו והמכללה האקדמית צפת.



לעומתו, יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, תקף בחריפות את הצעת חוק התקציב ואמר כי מדובר ב"תקציב משעמם, ללא בשורה חדשה לעם ישראל, חוטא לחלוטין למטרה. תקציב ללא תקווה וללא פתרונות למצוקות הכלכליות היומיומיות של אזרחי ישראל".



הרצוג תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו "קונה לעצמו מטוס במאות מיליוני שקלים, בית ראש ממשלה חדש ב-650 מיליון ש"ח ורוצה תרומות מהעולם לחגיגות. הפוך ביבי, הפוך! למטוס ואחזקתו תתרים את חבריך המיליארדרים ואת החגיגות שלנו נממן בעצמנו בצניעות על פי יכולתנו. הקיסר רוצה פרוסה ושעשועים - העם זקוק לקיום בכבוד, תרופות וחינוך".



לקואליציה הובטח אתמול רוב לאישור התקציב. אולם, ח"כ נורית קורן (הליכוד), הכריזה על מרד משלה במחאה על כך שעד כה לא נענתה דרישתה להקמת ועדה מיוחדת בכנסת, בראשותה, לטיפול בפרשת ילדי תימן.



במהלך ההצבעה עלתה מחלוקת בין הממשלה לאופוזיציה, לאחר שראש הממשלה יצא מהמליאה כדי קיים צ'אט מצולם עם עוקביו בפייסבוק, דבר שעורר את חמתם של חברי הכנסת מן השמאל. חברי הכנסת של המחנה הציוני נטשו את אולם המליאה בעקבות יציאתו של נתנהיו. ח"כ מרב מיכאלי, מרכזת האופוזיציה, אמרה כי "כבר הבנו הבוקר שבוחן המציאות של נתניהו לקוי. במקום לשבת עכשיו במליאה ולהצביע על התקציב הגרוע שהוא מביא לאישור, הוא יושב בלשכתו ומדבר בפייסבוק עם הנתינות והנתינים. גם לנו במקומו היה קשה להסתכל לתקציב הגרוע הזה בעיניים". 






חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), אמרה ש"כשנתניהו יוצא באמצע הצבעה על התקציב לעשות צ'ט זה עוד שלב בתפיסתו העצמית כמלך ללא חוק ומחוקקים. גם בצ'ט הוא רואה רק את המצלמה - ולא את הציבור".