המדיניות התקיפה של ישראל, בכל הנוגע לחברות מועצת הביטחון  שהצביעו בעד ההחלטה נגד ההתנחלויות, הביאה לתגובות חריגות גם מצידן של המדינות. הראשונה להגיב באופן פומבי היתה אוקראינה, שהתייחסה בהודעה רשמית לביטול נסיעת המשלחת שלה, שבראשה היה אמור לעמוד ראש הממשלה, שהיתה אמורה להגיע בשבוע הבא.


 


בהודעה מטעם אוקראינה נכתב כי "ב-23 בדצמבר אימץ האו"ם את החלטה 2334 בכל הנוגע למזרח התיכון. כל חברות מועצת הביטחון הצביעו בעד ההחלטה, למעט ארצות הברית שנמנעה בהחלטה. במהלך השנים דבקה מדינתנו בעמדה עקבית ומאוזנת בכל הנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני. אנחנו עומדים על שלנו בכל הקשור לרצון לראות דו קיום של שתי מדינות עצמאיות, אחת ליד השניה, ישראל ופלסטין. ישוב הסכסוך חייב להתבצע רק בדרכי שלום, ויחד עם זאת, נדגיש את הצורך במשא ומתן ישיר בין הצדדים.



אוקראינה, כמו גם חברות קבועות וגם כאלה שאינן קבועות במועצת הביטחון של האו"ם, וגם המזכיר הכללי של האו"ם, גינו יותר מפעם אחת את פעילות ההתנחלות של ישראל, כיוון שמדובר במהלכים שנוגדים את החוק הבינלאומי. כמו כן, אנו מגנים את האלימות וההסתה שמגיעה מהצד הפלסטיני. נוסח ההחלטה הוא מאוזן.



"פתרון המצב מצריך נקיטת צעדים הדרושים לפתרון של שלום משני הצדדים, ישראליים והפלסטינים: ישראל צריכה להפסיק את פעולות ההתנחלות שלה, בעוד הרשות הפלסטיניות - לנקוט אמצעים יעילים כלפי לחימה בטרור. אוקראינה דוגלת באופן קבוע בכיבוד החוק הבינלאומי על ידי כולם, ובכל מקום. לכן עמדתנו הוקמה על בסיס הקו העקבי שלנו כדי להבטיח את כיבוד החוק הבינלאומי על ידי כל המדינות.



"אנו משוכנעים כי רק מדיניות חוץ המבוססת על הצורך להגן על האינטרסים הלאומיים ועל כיבוד החוק הבינלאומי היא משכנע מובנה לכל נפש. אנו בטוחים כי ויכוחים פנימיים פעילים ורגשיים בישראל לא ישפיעו על יחסי הידידות בין אוקראינה לישראל, המבוססים על כבוד הדדי ואינטרסים משותפים".



כזכור, אמש זימן משרד ראש הממשלה גם את שגרירה של ארצות הברית בישראל, דן שפירו, לשיחת נזיפה בעקבות המקרה, שהוביל להחלטה קשה נגד המדיניות הישראלית במועצת הביטחון, לראשונה מזה 36 שנה. דקות ספורות לאחר ההודעה הזאת, נודע כי נתניהו ביטל שיחה שהייתה אמורה להיות עם ראשת ממשלת בריטניה החדשה, תרזה מיי, שרק לפני מספר שבועות, נשאה נאום שכונה "פרו ישראלי". השיחה היתה אמורה להתקיים בוועידה הכלכלית בדאבוס. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לא נקבעה פגישה עם ראש ממשלת בריטניה, כך שלא בוטלה כל פגישה". היום כבר הודו הבריטים כי אכן נקבעה פגישה בין הצדדים.