מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ אורן חזן (ליכוד) המחייבת את הצבת דגל המדינה בכל אירוע פומבי שבו אמור להשתתף נציג רשמי של המדינה - שר או חבר כנסת. על פי ההצעה, הדגל יוצב על הבמה שעליה יינשא הנאום, במקום בולט לעין ולאורך כל זמן הנאום. אם נציג רשמי ישתתף באירוע שלא הוצב בו דגל הוא לא יוכל לקחת חלק באירוע ציבורי במשך שישה חודשים מטעם אותו גוף שלא דאג להציב דגל. כמו כן נקבע קנס של 5,000 שקלים לעובר על הוראות החוק.



44 ח"כים הצביעו בעד ההצעה, 39 הצביעו נגד ואחד נמנע. ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) מסר בעקבות ההחלטה כי מפלגתו לא תציית לחוק ותעתור לבג"ץ נגדו. לדבריו, "דגל ישראל הוא סמל לאומי-יהודי-ציוני באופן בלעדי ואקסקלוסיבי, ומובן שהאזרחים הערבים אינם יכולים להזדהות איתו. כפיית הדגל על חברי הכנסת הערבים באירועים שלהם סותרת את חופש הביטוי וחופש המצפון וטמונה בה פגיעה קשה בפעילותם".



גלאון תוקפת את חזן: "משיאי ההתבהמות של הכנסת"



לאחר שעברה הצעת החוק, עלתה לדוכן חברת הכנסת גלאון, שמוקדם יותר במהלך הבוקר אירע ויכוח סוער בינה ובין חזן בוועדת החינוך. גלאון תקפה את דבריו של חזן ואמרה: "היינו עדים לפני כמה דקות לאחד משיאי ההתבהמות של הכנסת הזאת, כשרימות קטנות מכרסמות בה. אנו רואים כאן תולעת שעמדה על הדוכן ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה. כשמכנים ח"כים בוגדים והכנסת לא מזדעקת - אתם מכרסמים ביסודות הדמוקרטיה. הוא עומד על הדוכן ואומר דברים שהאוזן לא סובלת. ראינו איך מילים הופכות לאצבע על ההדק. עומד כאן ח"כ ומעז להאשים אנשים שמחויבים לכנסת כמשתפי פעולה, ואחר כך שואלים 'איפה היינו'. אתם יודעים מה מאפיין רימות? שאין להן שכל וזה מה שקורה כאן. עומד כאן ח"כ זחוח על הדוכן ואני שואלת איפה החברים שלו ואיך אתם שותקים? מי ששותק הופך להיות שותף להם. אפס שכל". חזן צחק במהלך דבריה ולאחר מכן סינן לעברה: "אוי אוי אוי". 



בהציגו את הצעת החוק אמר ח"כ חזן: "אנו צועדים עוד צעד לקראת חינוך של אלה שעושים הכל כדי לבזות ולהתכחש למדינה, אבל לא מתביישים לשבת בכנסת ולאכול מהיד של המדינה, לנסוע ברכבים שלה, להשתמש בעוזרים שלה בשעה שהם פוגעים במדינה". לדבריו, "התיקון שלי יקבע דבר חשוב - כשכל אחד ואחת מכם - גם אתם הח"כים הפלסטינים - יופיע בפני עם ישראל כולו, שלא לומר בפני העולם, הוא לא יתבייש לעמוד כשדגל ישראל לצדו. הפכנו לחברה שמתביישת בסמלים שלה, למצב שמי שמבייש את הדגל, שורף אותו או דורך עליו הוא גיבור. מי שמניף אותו בגאווה הוא לא יותר מאשר קיצוני משיחי".



ח"כ גלאון תוקפת את חזן: "שיא ההתבהמות". צילום: מרק ישראל סלם



"גטאס מבריח טלפונים למחבלים ואובמה מריץ הצעות שלהם באו"ם"
 
"לעיתים אני מתבייש לראות אותנו כחברה המתרחקת מהמורשת שלנו לא רק מדרכי אבות אלא גם מהמורשת שהתחילה לפני 69 שנים, כשאז לא התביישנו לעמוד מול האו"ם שמום, ואני רוצה לשדרג ולומר - או"ם כלום. פעם לא התביישנו להתעטף בטלית ולהגיד שחרית, אז הינו גאים במוצא שלנו, בזהות שלנו", הוסיף חזן. בהמשך תקף את ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) ואת נשיא ארצות הברית ברק אובמה ואמר: "החוק יחייב גם את המחבל העבריין גטאס, לפני שיכנס לכלא, בוועידה הבאה של 'מפלגת המחבלים' להציב את דגל ישראל שם, כי כך החלטנו. המדינה תדע לעמוד מול כל החלטה ביזיונית של או"ם כלום. רק התבשרנו הבוקר על הקשר הייחודי בין המחבל גטאס לאובמה - אחד מבריח טלפונים למחבלים והשני מריץ הצעות של מחבלים באו"ם".

חזן על אובמה: "מריץ הצעות של מחבלים באו"ם". צילום ארכיון: רויטרס