1. דוד ביטן: "בסיום חקירת 'פרשה 2000', נתניהו יצטרך לוותר על תיק התקשורת"



גל ביקורת באופוזיציה לאחר פרטים חדשים שהתפרסמו על "פרשה 2000" עליה נחקר ראש הממשלה נתניהו. על פי דיווחים בערוץ 2 אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע למוציא לאור של "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס סיוע בתיווך אנשי עסקים, ככל הנראה גרמנים, במטרה שישקיעו בעיתונו. פורסמו גם ציטוטים מהשיחה, בהם נתניהו מבטיח למוזס לדבר עם שלדון אדלסון במטרה לקדם סגירת מוסף של "ישראל היום".



ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע כי "זו הפעם הראשונה מאז כינון הממשלה שריח בחירות נישא באוויר. אני מקבל את הרוח הזו מח"כים בליכוד, הם אומרים לי: 'אנחנו מרגישים שזה הסוף'. אם ההקלטות משקפות את מה שהיה, זו אחת הפרשות הקשות שהיו במדינת ישראל. הבסיס של רודנות ופאשיזם הוא השתלטות על אמצעי התקשורת". משורות הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), אמר אתמול בראיון בחדשות 10 כי "לאחר שהחקירה תסתיים, נתניהו יצטרך לוותר על תיק התקשורת". לכתבה המלאה



2. איך יגיבו ברשות הפלסטינית במצב שבו תועבר שגרירות ארה"ב?



נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) אמר היום (שבת) כי אם נשיא ארצות הברית הנכנס דונלד טראמפ יעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים הרשות תשקול לחזור בה מהכרתה במדינת ישראל. "אנחנו מחכים לראות אם זה יקרה. זה לא יעזור להליך השלום ואנחנו מאוד מקווים שזה לא יקרה", אמר עבאס בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו".



עבאס היה אמור להגיע מחר לפגישה עם הנשיא הולנד ולשמוע ממנו על תוצאות ועידת השלום בפריז, אך השניים סיכמו על דחיית הפגישה והם צפויים לקיים אותה בעוד שבועיים.



ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס



3. חקירת התערבות רוסיה בבחירות ארה"ב



הסקירה של ועדת המודיעין של הסנאט בהתערבות רוסיה בבחירות בארה"ב ב-2016 תכלול גם בחינה של "קשר בין רוסיה לבין עובדים בקמפיינים פוליטים". יו"ר הוועדה, הסנאטור ריצ'ארד בר, וסגנו, הסנאטור מארק וורנר, מסרו בהצהרה משותפת כי חקירת ההתערבות הרוסית לכאורה בבחירות תתמקד גם בפעילות סייבר של רוביה וגם ב"צעדים פעילים" שנקטה המעצמה נגד ארה"ב.



בר ו-וורנר הוסיפו כי בכוונתם לראיין בכירים במטה אובמה ובמטה טראמפ, וכי ינפיקו צווים להבאתם במידת הצורך. "קריטי להבין מה היה היקף פעילות המודיעין הרוסי בהשפעה על ארצות הברית", כך נאמר.



4. הרוגה מפגיעת מכונית משטרה בטבריה



לפנות בוקר דווח כי אישה בת 64 אשר נפצעה באורח קשה בתאונת דרכים ביום רביעי מתה מפצעיה בבית החולים "פוריה" בטבריה. האישה, מקיבוץ גינוסר, נפגעה מפגיעת ניידת משטרה בשעה שחצתה את הכביש, ברחוב העמקים בעיר טבריה.



אתר החרמון. צילום: אלוני מור



5. יום עמוס באתר החרמון



גם היום, משך מזג האוויר החורפי רבים לביקור באתר החרמון, והעומס הורגש במקום. כרגע האתר נותר פתוח למבקרים, ולגבי מחר, פעילותו תהיה תלויה במזג האוויר.