ארבעה בני אדם נהרגו היום (שני) בתאונת דרכים קטלנית שאירעה בין רכב פרטי לרכב הסעות בכביש 866, מצומת חנניה לכיוון צומת שבע. בין ההרוגים, שני בני אדם מגוש חלב שהיו ברכב הפרטי ושניים נוספים מכפר ריחאניה שהיו על רכב ההסעות. בתאונה נפגעו עשרה בני אדם, ביניהם ארבעת ההרוגים, שלושה שנפצעו במצב קשה ושנים נוספים במצב בינוני. נסיבות התאונה נחקרות ע"י המשטרה. 

כתוצאה מהתאונה נהרגו דארין חאג' אחמד, בת 17, אחמד עואודה מכנא, בן 15, ועלי חליחל, בן 18. בנוסף אליהם נהרגה בתאונה סיהאם עבדאללה-אסעיד, בת 58, אשר שמה הותר לפרסום מוקדם יותר.

בין הנפגעים שנפצעו קשה, שתי נשים בשנות ה-30 לחייהן עם פגיעות רב מערכתיות שפונו במסוק מד"א לבית החולים רמב"ם, נערה כבת 15 ואישה כבת 60. עוד נפגעו וטופלו: בן 30 במצב בינוני עם חבלות בטן וצעירה כבת 18 עם פגיעה רב מערכתית.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום החלו לטפל בפצועים עד שפונו בעזרת מסוק מד"א. לוחמי האש מתחנת גליל מרכזי שהגיעו גם הם לזירה, ביצעו פעולות לחילוץ מספר לכודים במצבים שונים. צוותים מהמרכז הרפואי חיאן שהגיעו למקום העניקו טיפול ראשוני למספר פצועים בשטח שמצבם הוגדר כבינוני, חלק מהם פונו לצפת וחלקם לנהריה.

צילום: מרכז רפואי חיאן


"תאונה חזיתית קשה מאוד"
 
ישראל פרנקל, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי ברכב פרטי שהחל לעלות באש לאחר שהיה מעורב בתאונה עם רכב הסעות. ביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזניק למקום צוותי כיבוי עקב כך שהם גם היו לכודים ברכב ללא הכרה וללא דופק ונשימה וסבלו מכוויות ושאיפת עשן. למרבה הצער, לא נותר אלא לקבוע את מותם של שני גברים ואשה ששהו ברכב. כמו כן הענקנו בזירה סיוע רפואי ראשוני לכעשרה נפגעים קשה ובינוני ששהו ברכב ההסעות ופונו במסוקים ובאמבולנסים לבתי החולים".
 
פארס עאטף, חובש בכיר במד"א, סיפר: "מדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד, הגענו למקום בכוחות גדולים של מד"א והתחלנו מיד לסרוק את הזירה ולמיין את הפצועים עקב מספרם הרב. ברכב הפרטי נלכדו שלושה פצועים שסבלו מפציעות קשות ביותר, ביצענו בהם מספר בדיקות רפואיות אבל לצערנו לאחר החילוץ לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. מרכב ההסעות טיפלנו בשישה פצועים במצב קשה ובינוני והם פונו לבתי החולים זיו ורמב"ם באמבולנסים של מד"א ע"י מסוקים של מד"א וצה"ל."
 
נסיבות התאונה נחקרות ע"י בוחני התנועה והזירה נסגרה ע"י המשטרה. בעקבות הפגיעה הקטלנית, הכביש נחסם לתנועה מצומת שבע לצומת פרוד בשני הכיוונים.

חילוץ הנפגעים, היום. צילום: כבאות והצלה מחוז צפון


פינוי פצועים מזירת התאונה הקטלנית. צילום: אלון קוצ'י, תיעוד מבצע מד"א

צילום: חילוץ והצלה צפון









היסטוריה של תאונות בכביש 866: "הגיע הזמן שנתניהו יתערב"

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי משנת 2003 אירעו בכביש 866 מעל 100 תאונות דרכים שבהן נהרגו שבעה בני אדם, כולל ארבעת ההרוגים היום, 28 נפצעו קשה ומעל 300 נפצעו קל. בעמותה טוענים כי הכתובת הייתה על הקיר, ולדבריהם, הם התריעו כי מדובר בכביש מסוכן עם כשלים תשתיתיים חמורים וחקירה שנערכה בעקבות תאונה אחרת שאירעה במקום העלתה מסקנה כי יש לשפץ את קטע הכביש, אך הדבר לא בוצע. 
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק מסר כי "הממשלה מתעלמת מהקטל שמתרחש בכל יום בכביש. זוהי השנה החמישית ברציפות שנרשמת עליה במספר ההרוגים וזו תוצאה ישירה של הירידה במספר השוטרים והניידות שיצרו טרור בכבישים". לדבריו של אבואב, "ממשלת ישראל מפקירה את האזרחים שלה למות בכל יום בכביש ועד כה לא מצאה לנכון לקיים דיון אחד רציני כיצד מחזירים את ישראל למגמה של צמצום ההרוגים. הכי קל תמיד להאשים את הנהג אבל הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב בקטל היומיומי בכבישים ויורה לרכוש עוד היום 300 ניידות ולגייס 300 שוטרי במטרה להגביר את האכיפה בכבישים האדומים מרובי התאונות. אסור לנו להמתין להרוג הבא".