המחלוקת סביב נסיבות פציעתו של ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) במהלך ההפגנה האלימה באום אל חיראן נמשכת. כזכור, עודה טען כי הוא נפגע מכדור ספוג שירו לעברו השוטרים שהיו במקום. מנגד, המשטרה טענה כי עודה נפגע מאבן שזרקו המפגינים.



המכון לרפואה משפטית פרסם הערב (שני) את תוצאות הבדיקות שערך לעודה לאחר המהומות, מהן עולה כי ייתכן כי עודה נפגע כפי שהוא טוען, אולם לא ניתן לומר זאת בוודאות. "לא ניתן לקבוע מסמרות באשר לתצורת הגופים הפוגעים, אך יחד עם זאת מיקום הפגיעה והתצורה יכולים להיגרם כפי שטען הנבדק", נכתב בהודעת המכון.



מטעמו של ח"כ עודה נמסר כי הממצאים יועברו למחלקה לחקירות שוטרים ויבדקו במסגרת התלונה של ח״כ עודה שהוגשה על ידי הוועד הציבורי נגד עינויים ומרכז עדאלה.



חבר הכנסת עצמו אמר, כי ״היום חשפנו שקר נוסף במסכת השקרים של המשטרה והשר הממונה בכל הנוגע לפינוי הברוטלי של הכפר אום אל חיראן. המשטרה יודעת שההתנהלות הנפשעת שלה היא שהובילה למותם של שני אנשים ולכן עוסקת מאז בהפצת שקרים ודיסאינפורמציה בניסיון לכסות על הכשלים החמורים בהתנהלותם. נמשיך להיאבק לחשיפת האמת ועל זכותם של אנשי אום אל חיראן לחיות בכבוד באדמותיהם.



לא נוותר על חקירת הריגתו של יעקוב אבו אלקיעאן ועל חשיפת האמת מאחורי כל שקרי המשטרה. אני חוזר וקורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית ועצמאית לבדיקת האירועים מרגע קבלת ההחלטה לפנות את הכפר עם שוטרים חמושים בנשק חי, תוך בדיקת התנהלות המשטרה במהלך הפינוי האלים עצמו, ועד למערך הפצת השקרים של המשטרה והמשרד לביטחון פנים. התנהלות שמתחילתה ועד סופה מלמדת אותנו שוב כי המשטרה מתייחסת לאזרחים הערבים כאל אויבים ולא כאל אזרחים".



מן המשטרה נמסר בתגובה, כי "כל עוד מתנהלת חקירה במח"ש המשטרה אינה מתכוונת להגיב".



גם השר לביטחון פנים התייחס לאירוע: "ידידיי העיתונאים, שוחחתי כעת עם מנהל המכון לרפואה משפטית. עצוב עצוב שאתם ממהרים לאמץ גרסא של פורע חוק שקרן, שליבה אש ועמד בראש הפגנה אלימה". 



ארדן הוסיף כי "מהתחלה נאמר רשמית שלא ניתן לדעת ממה נפגע ח"כ עודה. אני אמרתי שטענותיו צריכות להיות קודם כל כלפי עצמו. הוא זה שעמד בראש קבוצה אלימה שהתעמתה עם השוטרים. הדו"ח עצמו מלמד ‏גם שלא ניתן לקבוע ממה נפגע. זה גם מה שאישר לי בשיחה מנהל המכון לרפואה משפטית - אין שום ממצא לבדיקת המכון".