"התקשורת של החדשות המזויפות (ניו יורק טיימס, NBC, ABC, CBS, CNN) היא לא האויבת שלי. היא האויבת של העם האמריקאי". תקף נשיא ארצות הברית את התקשורת בחשבון הטוויטר שלו ביום שישי בערב. יש המשערים כי הגורם לציוצים הנוכחיים הוא סקרים לא מחמיאים עבורו, אך ייתכן גם שמדובר בידיעות שסיקרו את תפקוד הממשל שלו. "אל תאמינו לתקשורת המיינסטרים (החדשות המזוייפות) הבית הלבן מנוהל טוב מאוד. ירשתי בלגן אדיר ואני נמצא בתהליך התיקון שלו", כתב בציוץ אחר שפורסם היום בשעות הצהריים (שעון ישראל).





במהלך סדרת הציוצים התייחס טראמפ למסיבת העיתונאים שהתרחשה ביום חמישי, שהייתה כאווטית במיוחד ובמהלכה אף תקף כתב חרדי ששאל אותו שאלה. "אחת ממסיבות העיתונאים הטובות ביותר שראיתי", אמר רש לימבו (שדרן רדיו). רבים הסכימו. ובכל זאת התקשורת המזוייפת טוענת אחרת! חוסר כנות".



2. ועידת מינכן


סגן נשיא ארצות הברית, מייקל פנס, אמר היום (שבת) בוועידת מינכן כי ממשל טראמפ ימשיך לתמוך במדינות אירופה ובברית נאט"ו. פנס אמר כי מדובר במסר ישיר מטראמפ. "נמשיך את המחויבות שלנו, גם כשאנחנו מחפשים בסיס חדש לשיתוף פעולה עם רוסיה", אמר פנס על רקע החשש מאיזון של הסדר הבינלאומי עקב התבטאויות קודמות של טראמפ. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נשא דברים אחר כך ואמר כי "סדר היום של אחרי-המלחמה-הקרה בא אל קיצו" וקרא לעצב סדר עולמי חדש. "המנהיגים האחראים צריכים ליצור סדר בינלאומי צודק. אם תרצו, תוכלו לקרוא לזה סדר פוסט-מערבי". 



מייקל פנס, צילום: רויטרס



3. הרוג מירי ביפו


גבר נפצע באורח אנוש היום בצהריים מירי ברחוב גר צדק ביפו. לפי המשטרה, הרקע הוא פלילי. הוא פונה עצמאית לבית החולים "וולפסון" בחולון ומת לאחר מכן מפצעיו. כוחות משטרה ביצעו סריקות באזור אחר מבצע הירי ואספו ראיות מהזירה, חקירה נפתחה. 



4. תאונת דרכים קטלנית
הולך רגל שחצה את הכביש אמש נדרס על ידי רכב נוסע בכביש 6, סמוך למחלף להבים מכיוון דרום לצפון. מותו של הולך הרגל נקבע במקום.



זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה



5. שתי פצועות מדקירה בקצרין  


גבר בגיל 25 הגיע הבוקר לבית חמותו בת ה-58 בקצרין וככל הנראה בעקבות וויכוח שפרץ דקר את חמותו ואת אשתו בת ה-21. החמות שנפצעה באורח בינוני פונתה במסוק לבית החולים רמב"ם ואתו שנפצעה באורח קל פונתה למרכז הרפואי זיו בצפת. החשוד נמלט מהמקום, אך כוחות משטרה גדולים ערכו סריקות לאיתורו. הרקע למקרה בבדיקה.