פרשת ההתעללות בבית האבות "נאות כיפת זהב" גרם לזעזוע וזעם גדול מאוד בקרב הציבור, כשהזעם הגדול הופנה כמובן לעבר העובדים וההנהלה, שעצמה עיניים או לא שמו לב למקרים שקרו מתחת לאפם. אילה חסון, שמגישה את תוכניתה החדשה ב-103FM, ריאיינה את פרקליטה של האחות הראשית, עו"ד רהב אופנהיימר ולא הצליחה להסתיר את זעמה.



אילה: "צריך להיות עם לב של אבן אטום כדי לעבור לסדר היום נוכח התמונות הקשות מבית האבות בחיפה ולחשוב שאולי שזה לא בית אבות יחיד שבו מתעמרים בקשישים חסרי ישע ברוע בלתי נשלט. אני שמעתי כל מיני אנשים אומרים שאין מספיק כסף. מה זה קשור? צריך להעביר כספים אבל זה לא אומר שמי שמקבל שכר נמוך יכול להיות כזה אכזר ולהכות קשישים באופן כזה. אסור להצדיק את המקרה הזה בשום פנים ואופן. 



זה לא תפקיד פשוט להיות עו"ד. לפעמים אתה צריך גם לגונן על אנשים שצריך הרבה אנרגיה כדי לגונן עליהם. אתה הפרקליט של האחות אינסה שניידר שנמצאת כעת במעצר מה מייחסים לה במשטרה?

"פתחת בזה שמדובר באירועים קשים ואין על זה מחלוקת. אני סנגור של הרבה מאוד חשודים ונאשמים אבל חשוב לי להגיד שהגברת שניידר היא כרגע בגדר חשודה והיא חשודה מכיוון שהיא אחות אחראית ובמסגרת האחריות שלה יכול להיות שהיה מצופה ממנה שהיא תדע מה מתחולל במחלקה".

מה החשדות שהמשטרה מייחסת לה?
"החשדות שמייחסים לה הם אי דיווח ובהארכת המעצר הקודמת המשטרה אמרה שהיא עדיין לא חקרה אותה בחשד להתעללות שהיא ביצעה"

את רואה רשעות זדונית לנגד עינך ואת לא מדווחת עליה, את מצמצת ראש לגודל של סיכה או לגודל של גפרור ואת לא מדווחת על הדבר הזה. אי דיווח זאת שותפות גדולה לפשע בטח במקרה הזה"
"היא בגדר חשודה. אינסה שניידר היא מטפלת שמבצעת את המלאכה במוסד הזה במשך 9 שנים ולפני זה ביצעה את זה במקומות אחרים ללא כל דופי להיפך".
 
"איך אתה יודע?"
"כשאני מדבר עם אינסה, אני משתכנע ככה". 



אני אומרת דבר כזה פשוט, אין דבר כזה בעולם שבצורה שיטתית אחים בריונים מכים קשישים, המיטות שלהם מרוחות בצואה ובשתן והאחות הראשית לא יודעת, לא ראתה, לא מריחה ולא שומעת. אתה יודע מה? היא לא ראתה שהוא מחטיף לה מכות? היא לא ראתה את המיטות המטונפות? מה היא עיוורת?"
"בנסיבות האלה יש מקום שהמשטרה תחקור ותגיע למסקנות. אני אומר רק דבר אחד ועל כך יש לי מחלוקת עם המשטרה. אני אומר ואני משוכנע שללא ההד התקשורתי שאין עליו מחלוקת המשטרה לא הייתה עוצרת את הגברת אינסה שניידר. אין מחלוקת שהיא לא פעלה באלימות כלפי המטופלים".

אין מחלוקת שאין סרטון בעניין שלה אבל את האמת אנחנו לא יודעים. אני מסכימה איתך שלולא ההד התקשורתי הטיפול היה פחות נוקב בסיפור הזה כי לראייה וזאת לא אשמתך כמובן אחים התלוננו במשרד הבריאות ובמשטרה על התעמרות ופשוט זרקו אותם לפח. למה? כי זה לא היה בטלוויזיה וברדיו. זה לא לתפארת מדינת ישראל
"אני רק  אומר שזה מתחבר וכולי תקווה שהעליהום הזה לא יסתיים בגברת שניידר. אני שואל את עצמי מה קורה עם המנהלים ועם בעלי בית האבות למה אותם לא עצרו באישון לילה?"

נקווה שיטפלו בכולם
"אפשר לבצע את החקירה של הגברת שניידר אבל לא חייבים לעשות זאת במעצר"