החקירה בפרשות 1000 ו־2000, הקשורות לראש הממשלה בנימין נתניהו, טרם הגיעו לסיומן למרות ההערכות הקודמות במשטרה. הסיבות לכך הן עיכוב מאולץ בחיקורי הדין של כמה מעורבים בחו"ל וכן לוח הזמנים הצפוף של ראש הממשלה, המקשה על תיאום מועד לחקירה נוספת, הרביעית במספר, לבקשת המשטרה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כך נודע ל"מעריב־השבוע" על ידי גורם בכיר המעורה בפרטים.



לנוכח התפתחויות בחקירת שתי הפרשות האמורות, הגיע צוות החקירה הבכיר בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בתיאום מול ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) ניצב מני יצחקי, ועל פי דעתו ואישורו של מנדלבליט, למסקנה כי יש לבצע השלמת חקירה נוספת של נתניהו. אולם בשל שהותו בחו"ל בתקופה האחרונה ובשל לוח זמנים צפוף בהיותו בארץ, טרם הצליחו הצדדים לתאם מועד מתאים לחקירה הרביעית של ראש הממשלה.



עוד עולה כי צוות מצומצם אמור לצאת לחו"ל לבצע חיקורי דין של מספר אישים, העשויים לשמש דמויות מפתח בחקירה. אלא שתיאום מועד חקירתם מתעכב על ידי יחידות המשטרה באותן מדינות.



באמצע ינואר, במסגרת תדרוך עיתונאים, הבהיר מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך כי בפרשה 1000, שבה נחקר החשד שלפיו קיבל נתניהו טובות הנאה מארנון מילצ'ן ומאנשי עסקים נוספים, החקירה נמצאת בישורת האחרונה וכי להערכת הגורמים החוקרים נחוצים כשישה שבועות עד להעברת הממצאים להחלטתו של מנדלבליט. אולם בגלל העיכובים החדשים, מעריכים כי דרושים עוד כמה שבועות להשלמת החקירה.



גורם המעורה בפרטים מציין כי "אלו נסיבות שלא קשורות לצוות החקירה, שעושה מאמצים לסיים אותה בצורה הראויה ביותר. כאן יש נסיבות והצוות מבין כי ראש הממשלה צריך גם לנהל את המדינה תוך כדי. מעבר לכך, ישנן יחידות משטרה מעבר לים שנדרשים תיאומים מולן. צריך מעט סבלנות ועם תום החקירה וגביית העדויות, יוגשו הממצאים אל היועץ המשפטי לממשלה".