כוויית תוביל מהלך להדחת כנסת ישראל מחברותה באיחוד הפרלמנטים הבינלאומי, כך הוחלט אתמול במהלך כינוס איחוד הפרלמנטים הערבי, בקזבלנקה, מרוקו. יו״ר הפרלמנט הכווייתי, מרזוק אל-גאנם, אמר לעיתונאים כי הוטל על הפרלמנט בארצו להכין סעיפים לפיהם מטילים סנקציות על בתי מחוקקים, שמפרים, מה שהוא הגדיר כעקרונות הבסיסיים של הדין הבינלאומי.



״הכנסת כתגובה להחלטה 2334 של מועצת הביטחון, שגינתה את ההתנחלויות וההתרחבות באדמה הערבית הכבושה, הכנסת חוקקה חוקים אשר תומכים בממשלתה״, אמר אל-גאנם, שעד לפני שנה כיהן כיו״ר איחוד הפרלמנטים הערביים, והוסיף כי  ״ישראל פעלה כתגובה להחלטת מועצת הביטחון, ועלינו גם לפעול כדי לעמוד לצד הסוגיה העיקרית של הערבים המוסלמים - הסוגיה הפלסטינית״.



מרזוק אל-גאנם. צילום: רויטרס
מרזוק אל-גאנם. צילום: רויטרס



יו״ר הפרלמנט הכווייתי אמר עוד, כי הוטל על בית האומה (הפרלמנט) בכוויית להכין תיקונים מסוימים שיוגשו במהלך כינוס הוועד הפועל של בתי המחוקקים בבירת בנגלדש, דאקה, בשבוע הבא.



אל-גאנם רמז כי התיקונים שיאושרו בדאקה יונחו על סדר היום של מועצת הפרלמנטים בסנט פטרסבורג ברוסיה באוקטובר הקרוב, השולט על גוף זה. ״המטרה להביא להדחת כנסת ישראל אינה נובעת ממניעים גזעניים, אלא על רקע ההפרות הזועקות והברורות לכל של ההחלטות הבינלאומיות״, גילה הבכיר הכווייתי והסביר, כי ״עקרונות האיחוד הפרלמנטרי הבינלאומי קשורים לאמנת האו״ם״. יו״ר הפרלמנט הכווייתי סיכם, כי ״חובתם של חברי הפרלמנטים הערבים, לא רק הכווייתי, לנצח למען הסוגיה הפלסטינית״.