נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ספג את המפלה הפוליטית הקשה ביותר מאז כניסתו לתפקיד - כשנאלץ אתמול לגנוז את חוק הבריאות החדש שהציע לביטול והחלפת ה"אובמה-קר", מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. ההצעה לא עלתה להצבעה בגלל אי-תמיכה מספקת של הרוב הרפובליקני בקונגרס.



טראמפ דרש להעלות אתמול את ההצעה להצבעה, למרות ההתנגדות ממפלגתו שלו, כאולטימטום - או שהרפובליקנים יתמכו בהצעה שהגיש או שהוא ישאיר על כנו את ה"אובמה-קר", רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה, לה מתנגדים נחרצות במפלגה. האולטימטום לא השיג את האפקט הנדרש, והמפלגה הרפובליקנית לא הצליחה להשיג רוב תומכים. מדובר היה בניסיון הראשון של טראמפ להעביר חקיקה משמעותית בקונגרס.



"למדנו הרבה על נאמנות, ולמדנו הרבה על תהליך ההצבעה", אמר טראמפ לכתבים לאחר שבכירי המפלגה החליטו לגנוז את החוק.



טראמפ. צילום: AFP



משוחרר שליט חוסל בעזה, בחמאס מאשימים את ישראל



אלמונים רצחו ביום שישי בלילה ביריות את מאזן פוקהא (35), איש הזרוע הצבאית של חמאס ששוחרר במסגרת עסקת שליט. היורים נמלטו מהמקום. האירוע התרחש ליד ביתו של פוקהא, שנורה מלפחות שבעה כדורים מטווח קצר, בשכונת תל אל-הווא בדרום עזה. פוקהא הוא תושב טובאס בגדה המערבית שריצה עשר שנות מאסר מתוך תשעה מאסרי עולם שנגזרו עליו, וגורש במסגרת עסקת שליט לרצועה. הוא הורשע ונשפט ב-2003 לתשעה מאסרי עולם אחרי שהורשע בשליחת המפגע לבצע פיגוע התאבדות באוטובוס אגד בצפת, ורצח תשעה ישראלים.




אחר הצהריים הוא הובא לקבורה בטקס בנוכחות בכירי חמאס, שהטילו את האשמה בחיסול על ישראל ואיימו כי ינקטו בצעדי תגובה למותו. משרד הפנים בעזה מסר כי כוחות הביטחון של חמאס פתחו בחקירה. "האירוע מזכיר בסגנון את חיסול מהנדס אל-קסאם בתוניסיה", דיווחו כלי התקשורת ברצועת עזה. עדיין לא ברור מי אחראי לאירוע ומה המניע שעומד מאחורי הרצח, אך בחמאס, כאמור, מאשימים את ישראל בחיסול.



מאזן פוקהא. צילום: התקשורת הערבית



הותר לפרסום שמו של שוטר היס"מ אשר הכה נהג משאית פלסטיני



הותר לפרסום שמו של שוטר היס"מ אשר תועד נוגח בראשו של נהג משאית פלסטיני במזרח ירושלים. משה כהן, שוטר יס"מ בן 34 ממחוז ירושלים עוכב בחמישי האחרון לחקירה במח"ש ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. אתמול זומן על ידי מפכ"ל המשטרה לשימוע לפני הדחה.



אלשיך הפיץ אמש איגרת לשוטרים בה גינה את מעשיו של שוטר היס"מ: "זהו אירוע חריג שאין לו מקום במשטרת ישראל ולצערי הוא גורם עוול לעשרות אלפי שוטרים הפועלים לילות כימים למען ביטחונם האישי של אזרחי ישראל ופוגע שלא בצדק בדימויים בציבור".



המפכ"ל התייחס לתיעוד שהופץ והוסיף כי "אתמול ראינו כולנו מול עינינו אירוע חמור בו שוטר יס"מ ממחוז ירושלים, תקף נהג משאית שלטענתו פגע במכוניתו הפרטית מספר ימים קודם לכן. מיד עם קבלת הדיווח בשל חשד לפלילים הועבר דיווח למח"ש ומכיוון שכבר בבדיקה הראשונית קשה היה למצוא הצדקה בתרחיש כלשהו להתנהגות של השוטר, הוא הוצא מידית לחופשה כפויה".



צילום מסך מתוך הסרטון



200 הרוגים בהפצצה אווירית במוסול



כוחות הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית הודיעו אמש כי הם חוקרים דיווחים אודות מספר גדול של הרוגים אזרחים, ככל הנראה כ-200, אשר נהרגו במהלך תקיפה אווירית שביצעו האמריקאים על העיר מוסול שבעיראק. במידה והדברים נכונים, התקיפה הזו תיחשב לאחת התקיפות האוויריות הקטלניות ביותר אשר ביצע חיל האוויר האמריקאי מאז יציאתו למלחמת עיראק בשנת 2003.



גורמים באו"ם מודאגים מהדיווחים על כך שאזרחים רבים נהרגו במהלך הפצצה אווירית על העיר מוסול שבעיראק. "אנחנו המומים ממספר ההרוגים", אמרה ליזה גרנדה, הרכזת ההומניטארית של אזור עיראק.



מוקדמות מונדיאל 2018: ישראל הפסידה לספרד



נבחרת ישראל הפסידה 4:1 בחיחון לנבחרת ספרד במסגרת המחזור החמישי במוקדמות מונדיאל 2018. המשחק הבא בקמפיין יהיה בבית מול אלבניה, היריבה האמיתית שלנו, עמה נתמודד על המקום השלישי. ה'לה רוחה' מבחינתה תמשיך להתמודד עם איטליה על ראשות הבית והעלייה האוטומטית לטורניר שייערך ברוסיה בשנה הבאה.



נבחרת ספרד: דויד דה חאה, דני קרבאחל, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוקסטס, טיאגו אלקנטרה (קוקה, 63'), אנדרה אינייסטה (איסקו, 70'), דויד סילבה, ויטולו (יאגו אספס, 83'), דייגו קוסטה.



נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, שיר צדק, איתן טיבי (טאלב טוואטחה, 18'), רמי גרשון, אלמוג כהן, ביברס נאתכו, דן איינבינדר (דוד קלטינס, 60'), ליאור רפאלוב, טל בן חיים (תומר חמד, 64'), ערן זהבי.



לכתבה המלאה השתתפו בהכנת הכתבה: אלון חכמון ויאסר עוקבי