מפקד פיקוד דרום לשעבר אלוף במיל' יום טוב סמיה התראיין היום (ראשון) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103fm בנושא החיסול של בכיר החמאס, מאזן פוקהא.





סמיה נשאל האם הוא זוכר אירוע של חיסול בסגנון כזה ברצועה וענה: "אתה יודע כמה ערבים הרגו ערבים בצורה הזאת ברצועת עזה? העולם חייב להבין את הנראטיב ולצערי חלק גדול מהישראלים לא מבינים אותו - חמאס הוא הכובש של רצועת עזה". סמיה ציין כי השתתף בשיחות אוסלו ונזכר כי ניסה לדבר לליבו של המנהיג הפלשתיני:"ערפאת סירב לחתום על סעיף בהסכם אוסלו לפרק את ארגוני הסירוב דוגמת חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנשקם ואנחנו נכנסנו לפינה. הפעלתי את הצ'ארם הערבי שלי ופניתי אליו מנהיג למנהיג ואמרתי לו: 'עד שלא תעשה את האלטלנה שלך, לא תהיה לך מדינה'. בן גוריון היה מספיק אמיץ לעשות את האלטלנה שלו. למזלו היה לו את בגין מהצד השני שהוא מנהיג לא קטן ומנע מלחמת אחים".


האלוף במיל' המשיך לשחזר את שיחותיו עם ערפאת: "'אני מכיר את רצועת עזה יותר טוב ממך. החמאס ישחטו את אנשיך תוך 3 שנים'. הטעות היחידה שהייתה לי היא שזה קרה תוך 9-10 שנים, חמאס שחתו את אנשי הפתח, זרקו אותם מהגגות וכבשו את רצועת עזה". סמיה הוסיף: "צריך לשדר לעולם שהנראטיב האמיתי הוא שבעצם הכיבוש ברצועת עזה הוא על ידי אנשי חמאס".

איך זה מתחבר לחיסול ביום שישי?
"נסכים שחמאס הוא כובש בעזה  החמאס הוא ארגון טרור נקודה. ארגון טרור אסור שיהיה לו שקט. אסור שלאף מפקד בחמאס יהיה שקט נפשי לטייל בחוף הים, לישון שני לילות באותה דירה או אותו מוצב".

גם לא אלה המוגדרים כזרוע המדינית?
"זה לא מעניין מאיזה זרוע. עד שהחמאס לא ינטוש את דרך השמדתה של מדינת ישראל הוא ארגון טרור, לכן לא מעניין אותי איך הם מחלקים בינם לבין עצמם את הג'ובים אלה שיושבים בארמונות בסעודיה, כווית, לונדון או עמאן ואלה שאוכלים את החרא בעזה".
 
סמיה סיכם: "הם ארגון טרור. כמו שהחזקנו את ארגוני הטרור בדרום לבנון. אין לילה שלא טיפלנו בהם בדרך כזו או אחרת כך גם צריך להתנהל מול החמאס ולהתיש אותו ולהסביר כל הזמן לעם בעזה שהוא הכובש. העם בעזה הוא סיפור טרגי עצוב שמי שכובש והורג אותו זה האחים שלו. כך צריך לספר את הנראטיב הזה ואנחנו, בין אם עשינו את עימות האחרון ובין עם לא, זה לא משנה, לכן אסור שארגון החמאס ישקוט וינוח ברצועת עזה בשום דקה מדקות היום".