סערה במהלך דיון פגרה של ועדת הכספים של הכנסת. ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) וח"כ מיקי לוי (יש עתיד) דרשו מיו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה) שלא להעביר 27 מליוני שקלים לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון והתעמתו בקולניות עם ח"כ בצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי). לקראת הדיון פנו אמש שפיר ולוי ליו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני וליועמ"ש הכנסת עו"ד ינון בדרישה דחופה לעצור את העברת הכספים. שפיר ולוי טוענים כי ההעברות אותן מבקש האוצר אינן עומדות בדרישות הנוהל להעברות הכספים ולכן אמורות להידחות בטרם יחל הדיון.



ח"כ שפיר, יו"ר ועדת השקיפות תקפה בחריפות את התנהלות האוצר ואמרה: "בישראל מכהנת היום ממשלת ההתנחלויות והקומבינות- לא ממשלת ישראל. מרתיח את הדם לראות איך שוב, במקום להשקיע את הכסף בבריאות של תושבי הפריפריה, בהעלאת שכר המינימום או התמודדות עם מצבם המחפיר של הקשישים וניצולי השואה בוחרת הממשלה לזרוק עשרות מליונים מכספי המסים של כולנו לטובת הימין הקיצוני, שמחזיק מדינה שלמה בשבי".



תוך כדי הדיון הסוער צייצה ח"כ שפיר בטוויטר: "ברגעים אלה הקואליציה דורשת להעביר 27 מליון ש"ח מהכסף שלנו להתנחלויות. ממשלת הדילים. הביאו חצי קואליציה להילחם פה לא בשבילכם-בשביל הקומבינה".



בתגובה אמר ח"כ סמוטריץ’: "ברגעים אלה ממשיכה סתיו שפיר לסכסך בציניות ובדמגוגיה את הציבורים השונים בישראל אלה באלה כדי לקושש עוד כמה קולות בפריימריז. הכסף שלנו להתנחלויות. שם לא גרים אזרחים שמשלמים מיסים וצריכים לקבל שרות? מה שהכי מקומם זה שחבריה של שפיר הביאו אלפי מחבלים ועשרות אלפי כלי נשק בהסכמי אוסלו. הם מתנגדים להעברת תקציבים למרכיבי ביטחון כדי שפחות אנשים ימותו מההפקרות שלהם".



ח"כ שפיר אמרה בדיון: "כל יום שבו נתניהו מכהן כראש ממשלה מעמיד את מדינת ישראל בסכנה. נתניהו מקבל היום החלטות בניגוד לאינטרסים הלאומיים ואך ורק מתוך שיקולים אישיים במטרה להתחמק מהחקירות העומדות נגדו. במקום כסף לקצבאות נכים הוא זורק כספים היישר לכיסיהם של אנשי הימין הקיצוני כדי לשמור את הקואליציה המסוכנת והמושחתת שלו".



שפיר פנתה לח"כ גפני ואמרה: "אתם חרדים ואנחנו חרדים לגורל המדינה וכולנו חרדים לביטחון המדינה. אם אתם מפלגה אחראית אתם צריכים להוביל להפסקת קיומה של הממשלה ההרסנית הזאת". ח"כ סמוטריץ’ הסביר ל"מעריב אונליין": "התקציב מיועד לשיפוי של הרשויות המקומיות ביו"ש בגין הוצאות ביטחון חריגות. מדובר במשהו שעובר כל שנה. את מקור התקציב קובע משרד האוצר. זה משהו טכני שאין לנו קשר אליו. אני מניח ששם יש להם רזרבות תקציביות והיה להם נוח לקחת את זה משם".