בית המשפט הצבאי בשומרון הטיל היום (שלישי) שש שנות מאסר על נואף פאד, שהואשם כי ירה למוות בבן יוסף לבנת (25) לפני כ-6 שנים סמוך לקבר יוסף בשכם. פאד הורשע כי בשנת 2011, במהלך חג הפסח, ירה לעבר קבוצת מתפללים שנכנסו להתפלל בקבר יוסף. במהלך היציאה מהמתחם נורה ונהרג בן יוסף לבנת ז"ל.



פאד הורשע בשיבוש הליכי משפט בכך שלאחר הירי פיזר בזירה אבנים ואסף את תרמילים אשר היו פזורים בזירה בעקבות הירי. בית המשפט זיכה מחמת הספק את נואף מעבירה של גרימת מוות בכוונה, ואמר כי לא הוכח כי דווקא הירי שלו הוא זה שגרם למותו של לבנת. על הכרעת הדין עלתה ביקורת קשה מצד משפחתו של בן יוסף.



דודתו של לבנת, השרה לשעבר לימור לבנת, מתחה ביקורת נוקבת על התנהלות בית הדין הצבאי. "באופן בלתי נתפס, פסק הדין מזכה את הרוצח של בן יוסף. בית הדין גילה אמפתיה בלתי נתפסת כלפי הרוצח. המשפחה הזדעזעה לשמוע את פסק הדין, שיש בו שורה של כשלים חמורים בלתי ניתנים להסבר. קשה לי להבין איך שופטים יצרו תסריטים דמיוניים, שאפילו ההגנה לא טענה וכיצד הם התעלמו מעדויות סותרות של הרוצח, ומהודאתו המפורשת ברצח. אני מאמינה שבערעור שיוגש, יצא הצדק לאור".



"השופטים יצרו תסריטים דמיוניים". לימור לבנת. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
"השופטים יצרו תסריטים דמיוניים". לימור לבנת. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר כי "הכרעת הדין שזיכתה את הנאשם מרצח הינה תמוהה ואין לה כל עיגון בחומר הראיות ובמסכת העובדות שהוצגו בבית המשפט, הנאשם הודה במפורש כי ירה לעבר רכבו של הנרצח ואף הודה שפגע בו. כמו כן ברכב הנרצח נמצא קליע שתאם את מסלול הירי עליו הצביע הנאשם בהודאתו. לצערנו נתקלנו באטימות ובהתעלמות של בית המשפט והשופטים ממשפחתו של הנרצח ומזכויותיהם כנפגעי עבירה לאחר הכרעת הדין. השופטים ניסו לנתק את משפחת הנרצח מהתיק וזאת למרות שגם בהכרעת הדין ברור כי המחבל לקח חלק פעיל באירוע הרצח ובשיבוש הראיות. מדובר במכה כפולה למשפחה, פעם מהמחבל ופעם שנייה מהתנהלות השופטים".