קבוצת ההאקרים Shadow Brokers שהדליפה את פרצת האבטחה של ווינדוז שעליה התבססה מתקפת הסייבר בסוף השבוע האחרון חוזרת עם איום נוסף. הם פרסמו היום (רביעי) בבלוג שלהם כי הם עומדים לשחרר בחודש יוני, בעוד כשבועיים, פרצת אבטחה נוספת שתפגע במחשבים ובטלפונים החכמים. בשונה מהפעם הקודמת, כלי הפריצה החדש לא יהיה זמין לכולם. "ברוקרי הצל" צפויים לגבות דמי חבר חודשיים מכל מי שירצה לקבל לרשותו את הכלי החדש, כך פורסם באתר thehackernews שנחשב לאמין בתחום.



אלו שישלמו לקבוצת ההאקרים, צפויים לקבל כלים לפריצה לדפדפנים ולטלפונים חכמים. בנוסף, הם ככל הנראה יקבלו בשלב מסוים מידע שנגנב מבנקים ומידע על תכנית הגרעין של רוסיה, סין, איראן וקוריאה הצפונית. הם כתבו כי אף מדינה לא הציעה לקנות את הכלי במכירה פומבית. "רוסיה, סין, איראן, קוריאה, יפן, ישראל, סעודיה, האו"ם, נאט"ו ואף אחת מחברות האבטחה הגדולות לא לקחו חלק בזה", כתבו ההאקרים. בנוסף, הם האשימו את מיקרוסופט בהסתרת מידע מהציבור בגלל שיתוף פעולה עם ה-NSA".



כזכור, במתקפת הסייבר שאירעה בסוף השבוע האחרון נפגעו כ-200 אלף אנשים בכ-150 מדינות. רוב ויינרייט, ראש איגוד המשטרות באירופה - היורופול אמר בראיון בבריטניה כי מה שייחודי במתקפת הסייבר האחרונה הוא שהשימוש בתוכנת הכופר נעשה יחד עם מאפיינים של תולעת, כך שהווירוס התפשט באופן אוטומטי. "הפריסה הגלובלית היא חסרת תקדים", אמר ויינרייט. "המספר האחרון שבידינו הוא 200 נפגעים בלפחות 150 מדינות. רבים מהנפגעים הם עסקים, כולל תאגידים גדולים".