מתקרבים לרגעי ההכרעה? פרקליט המדינה שי ניצן התייחס הערב (שני) לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הן לא יימשכו עוד זמן רב: "זו חקירה לא פשוטה. המשטרה עובדת על זה חודשים ארוכים. התפקדי שלנו הוא ללוות את את החקירה, היועמ"ש באופן אישי עושה זאת. קיימנו עשרות ישיבות לראות את התקדמות החקירה, היא לא תימשך עוד יומיים, אבל גם לא עוד חודשים ארוכים". לדברי ניצן, שהתייחס לנושא באירוע בירושלים, "הלוואי והיה ניתן לסיים את החקירות מהר יותר". 



לפני כעשרה ימים הגיע שלדון אדלסון, איל ההון ובעליו של עיתון 'ישראל היום' למשרדי להב 433 בלוד במסגרת תיק 2000, הקשור  לשיחות שניהלו מו"ל עיתון ידיעות אחרונות נוני מוזס וראש הממשלה בנימין נתניהו. אדלסון מסר עדות במשך כשלוש שעות. מדובר בעדות פתוחה בלבד והוא לא נחשד בעבירה כלשהי. רעייתו של אדלסון לא התבקשה למסור עדות בסופו של דבר. הגעתו למשרדי היחידה תואמה מראש מול ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כורש בר נור ועם ראש להב 433 ניצב רוני ריטמן, וזאת לאחר תקופה ארוכה בה ניסו במשטרה לתאם את הגעתו למסור עדות. 


מוזס ונתניהו. צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90
מוזס ונתניהו. צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90




בני הזוג אדלסון נחתו בישראל לקראת ביקור הנשיא דונלד טראמפ, ועוד קודם, עם הידיעה שהם יגיעו לישראל, הם קיבלו פנייה מהמשטרה, במהלכה הובהר להם באופן חד משמעי כי אינם חשודים בשום עבירה, וכל שיתבקשו זה למסור עדות לגבי השיחות המוקלטות בין ראש הממשלה לבין נוני מוזס. 

בתחילה דווח כי יחד עם שלדון אדלסון  תמסור עדות גם רעייתו מרים אדלסון אך זו כאמור לא נתבקשה לכך בסופו של דבר.