1. הלחץ על תרזה מיי לפרוש מתפקידה הלך וגבר היום (שבת) בבריטניה. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", בכיר במפלגה השמרנית הודה שבצמרת המפלגה מנסים למצוא לה מחליף עדיף משורות השמרנים שינהל את הליך הרכבת הממשלה, זאת לאחר תוצאות הבחירות המשפילות. 



תרזה מיי. צילום: רויטרס


כאינדיקציה ללחץ הגובר וחוסר שביעות הרצון, שני ראשי המטה של מיי, פיונה היל וניק טימותי, התפטרו היום (שבת) מתפקידם. "אני לוקח אחריות על התוצאות של הבחירות, היינו צריכים להתייחס יותר לסוגיות כלכליות-חברתיות", כתב טימותי במסר שפורסם באתר המפלגה. לכתבה המלאה.


2. המצור נגד קטאר ממשיך לעורר הדים בינלאומיים. אתמול נשמעו קולות סותרים מוושינגטון בנושא. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי קטאר מממנת טרור "ברמה גבוהה". "הייתה לנו יכולת לבחור בין לקחת את הדרך הקלה לבין לקחת סוף סוף את האפשרות הקשה אבל ההכרחית. אנחנו חייבים לעצור את מימון הטרור", אמר והוסיף כי הוא מתכוון לסייע לסעודיה ולמצרים להוביל את הפעולות נגד קטאר. לעומת זאת, מזכיר המדינה רקס טילרסון אמר כי "ארצות הברית מצפה מהמדינות להקל את המצור על קטאר", כיוון שזה פוגע במאבק נגד דאעש, בעסקים ובאזרחים קטאריים. 



טראמפ וטילרסון. מסרים סותרים. צילום: רויטרס


שר החוץ הקטארי, עבד א-רחמן אל ת'אני, הגיע היום לרוסיה במטרה לגשש אחר פשרה במשבר והתייחס לעמדת מדינתו כלפי ארגון חמאס, שניתוק התמיכה בו נמצא ברשימת הדרישות של המדינות הערביות שפתחו בחרם על הנסיכות. "אנחנו תומכים בעם הפלסטיני ומתפלאים איך הפך ארגון חמאס לאשם עבור מדינות ערב", אמר בראיון טלוויזיוני בעת ביקורו ברוסיה, בניסיון לגשש אחר פשרה במשבר. "חמאס אולי נמצאת ברשימת הטרור של ארצות הברית, אך זו תנועת התנגדות לגיטימית מצידן של מדינות ערב", אמר. לכתבה המלאה.

3. סוכנות אונר"א דיווחה אתמול כי מצאה מנהרה מתחת לשני בתי ספר ברצועת עזה. המנהרה נחשפה בתחילת החודש במהלך שיפוצים שערכה הסוכנות במקום. "אונר"א מגנה בצורה הקשה ביותר האפשרית קיום של מנהרה כזו", נאמר בהודעת הארגון. "לא מקובל עלינו שתלמידים מושמים בסכנה". 
חמאס הכחישו קיום מנהרה באיזור ומסרו: "חמאס מגנה בחריפות את ההאשמות. טענות אלה עלולות להיות מנוצלות על ידי צבא הכיבוש, כדי לתרץ את פשעיו בהפיכת האזרחים למטרה". ישראל גינתה את המנהרה והנציג באו"ם דני דנון קרא למועצת הביטחון להצטרף לגינויים. 

4. שלושה ישראלים טבעו למוות: בשני אירוע טביעה שקרו תוך דקות בחוף גלי גיל בנהריה נהרגו שני גברים כני 50 ו-60. פאראמדיק מד"א אדריאן אוקמפו שהגיע לחוף סיפר:"על קו המים על החול, שכב גבר כבן 50 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, לאחר שנמשה מהים על ידי אזרחים שראו אותו צף במים, הם התחילו לבצע בו פעולות החייאה בסיסיות. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות ופינינו אתו לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה ולצערנו בהמשך, לאחר מאמצים רבים נקבע מותו". אוקומפו הוסיף: "בזמן שביצענו פעולות על החוף, הגיעו אזרחים ודיווח על אדם נוסף שטבע וצף במים סמוך לסלעים בים (ליד השובר גלים) , חבר טוב שהיה איתי שלומי מירום, רץ לכיוון הסלעים ומשה מהמים גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה".
באירוע נוסף שאירע היום, צעיר כבן 19 נפטר לאחר שטבע בחוף הקשתות באשדוד. כוחות מד"א הגיעו למקום וביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. פאראמדיק מד"א מקסים נזרי, שהגיע למקום האירוע, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את המצילים מבצעים פעולות החייאה בצעיר כבן 19 שנמשה מהמים לקו החוף כשהוא מחוסר הכרה. הצטרפנו אליהם וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל תרופות, הנשמה ועיסויים. לצערנו הוא היה ללא רוח חיים ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
 5. גבר נהרג בתאונת פגע וברח  שאירעה בליל שישי  סמוך לחצות בעיר העתיקה בבאר שבע.  הגבר, דר רחוב בשנות ה-30 לחייו, נפצע בעקבות הפגיעה באורח בינוני ופונה על ידי כוחות מד"א לבית החולים סורוקה בעיר, אך לאחר זמן קצר חלה התדרדרות במצבו ובבית החולים נאלצו לקבוע את מותו.
 
עם קבלת פרטי האירוע מיהרו במשטרה להקים מחסומי אזעקה בכניסות וביציאות מהעיר וזאת במקביל לסריקות רגליות ובניידות בילוש וסיור בניסיון לאתר את החשוד שנמלט, אך זה חמק. 
6. ארה"ב מצטרפת למאבק נגד דאעש בפיליפינים: כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית הצטרפו לקרבות לשחרור העיר מאראווי בדרום הפיליפינים שנכבשה בידי דאע"ש. מצבא הפיליפינים נמסר כי ארצות הברית מספקת עזרה באמצעות אמצעים טכנולוגים על מנת להביא לסיום שליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" בעיר שנכבשה על ידו לפני כשלושה שבועות, אך הובהר כי לא נמצאים כוחות אמריקאיים בתוך הלחימה עצמה.

מתקפה אמריקאית בפיליפינים. צילום: רויטרס

 
שיתוף הפעולה בין ארצות הברית לפיליפינים הוא בעל משמעות גדולה במיוחד לאחר שנשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה תקף לאחרונה מספר פעמים את הממשל האמריקאי, עמו יש למדינה יחסים היסטוריים ארוכים. 
 
7. הדרמה הגדולה האמיתית של סוף השבוע הייתה בלי ספק חשיפתו של הסאן הבריטי על כך שחברת קוקה קולה מתכננת להפסיק את המותג האהוב קולה זירו. החברה שואפת להחליף את פחיות הזירו במשקה חדש "Coke No Sugar", אותו פיתחה במשך חמש שנים. המשקה צפוי להימכר תחילה כפיילוט באוסטרליה, ובהמשך להצלחתו שם יוחלט על שילובו במדינות נוספות. באוסטרליה הוא יימכר תחילה לצד הזירו, אשר יוסר מהמדפים כעבור תקופת הסתגלות. בחודשים הקרובים קוקה קולה מתכננת לחלק כשני מיליון דגימות חינמיות של המשקה כדי להחדירו לשוק. 

"קולה ללא סוכר". צילום מסך