שר הביטחון ליברמן התייחס היום (רביעי) במהלך סיורו בשומרון לסוגיית הבנייה בעיר קלקיליה לקראת הדיון שייערך בקבינט בעניין ותקף את שותפיו לקואליציה מהבית היהודי. "זה ויכוח בין ימין אחראי וימין רציני לבין ימין משיחי ופופוליסטי. התוכנית זכתה לגיבוי מוחלט של הדרג הביטחוני. זו התוכנית האופטימלית, שקודם כל משפרת דרמטית את הביטחון ביהודה ושומרון", אמר ליברמן.
"קלקיליה כלואה בתוך גדר ביטחון. אנחנו מדברים על הבנייה כאן וכאן  זה שטח פלסטיני פרטי, שאף יהודי לא מגיע אליו. ביקשתי לבדוק עם אוגדת איו"ש מתי בפעם האחרונה רגל של יהודי דרכה במקום, ולא הצליחו לאתר", הוסיף שר הביטחון.
ליברמן הוסיף: "אנחנו מדברים על 6,100 יחידות דיור במקסימום, כשאלף כבר בנויות. וכל התוכנית הזו אמורה להתממש בשלבים, עד שנת 2035. אנחנו מדברים על 300-400 יחידות דיור בשנה, זה כל הסיפור. ולכן אני מציע שאנחנו באמת נדבר על העובדות ונהיה קשובים למציאות ולא רק לסיסמאות.

"הוויכוח היום הוא לא על קלקיליה. קלקיליה היא רק הטריגר. קלקיליה היא רק התירוץ. זה מתחיל מהשאלה האם אנחנו רוצים מדינה יהודית או דו-לאומית, ועד שירות בנות בצה"ל. יש פה ויכוח אידיאולוגי אמיתי, קלקיליה היא רק התירוץ".
 
ייערך דיון בקבינט. קלקיליה. צילום: רויטרס

שר הביטחון המשיך ואמר כי אין לטענות שום קשר לביטחון: "היו הרבה צעקות והרבה ספקולציות שאין להן שום קשר לביטחון. כשניסחתי את תוכנית 'מקלות וגזרים', ישבתי עם כל הפיקוד הצבאי. התוכנית זכתה לגיבוי מוחלט, מתוך שיקולי ביטחון, של הרמטכ"ל, של ראש אמ"ן, של אלוף הפיקוד, של מפקד אוגדת איו"ש. אני חושב שכשמדברים על ביטחון, בואו נקשיב קודם לאלו שאחראים על הביטחון, ולא לאלו שהראש שלהם כל הזמן בבחירות או בפריימריז. תוכנית 'מקלות וגזרים' היא התוכנית האופטימלית, שקודם כל משפרת דרמטית את הביטחון ביהודה ושומרון, וגם דואגת להתיישבות. לא בסיסמאות אלא במעשים". 

שר החינוך נפתלי בנט הגיב לדבריו של ליברמן ואמר כי ״בנייה פלסטינית מאסיבית בסמוך לכביש 6, כפר סבא וכוכב יאיר נוגדת את האינטרס הביטחוני הישראלי. רק בשנה האחרונה יצאו מקלקיליה שורה של מחבלים ואין מקום להעניק גזרים על חשבון בטחון תושבי עוטף כפר סבא. כימין בטחוני אנו נפעל למנוע את הנזק הזה, ואני מצפה מחבריי בקבינט להצטרף אלינו".