היסטוריה בארה"ב: שתי נשים יהפכו למועמדות הראשונות להצטרפות ליחידת העילית של חיל הים האמריקאי, אריות הים. הנשים יחלו באימונים הקיץ, במטרה להפוך ללוחמות הראשונות ביחידה היוקרתית, יחידה שההכשרה אליה נחשבת בין הקשות ביותר בכל הצבא האמריקאי ובעולם כולו. אחת המועמדות עתידה לעבור הכשרה על מנת להיות לוחמת ביחידה, בעוד השנייה נמצאת במסלול קצונה.



זהותן של הנשים נותרה חסויה כדי לשמור על ביטחונן האישי, וכן על הקריירה העתידית שלהן, במידה ויתקבלו. ההודעה הזו מגיעה כשנה וחצי לאחר ההודעה הדרמטית של הפנטגון, לפיה נשים יורשו לשמש גם בתפקידים קרביים בצבא ארה"ב, תפקידים אשר לא היו פתוחים בפניהן עד כה.



עם זאת, למרות הזמן שחלף מאז ההודעה, הנשים הן הראשונות שהגישו מועמדות לתפקידים מבצעיים מיוחדים. למרות שמדובר בצעד היסטורי, עדיין אין ערבות לכך שהנשים יתקבלו, וכן בפניהן עומד מסלול אימונים ארוך ומפרך, בו יתמודדו לצד שאר הלוחמים הגברים. "הן המועמדות הראשונות שהגיעו לשלב מתקדם כזה עד כה", אמר מארק וולטון, דובר פיקוד הלחימה המיוחדת של הצי ל-NPR.  "זה יהיה מוקדם מידי להגיד מתי תצטרף האישה הראשונה לאריות הים. זה עלול לקחת חודשים ואף שנים", הוסיף.



לצערם של הקוראים הסקרנים, במידה והנשים יתקבלו לא יהיה על זה הרבה מידע. "אם אתה מודיע מי הן, זה מיד מסיר את האפשרות שהן ישמשו בתפקידים מיוחדים", הסביר וולטון. גיוס נשים הוא לא השינוי היחיד שנעשה בצי בימים אלו. לדבריו של וולטון, בין המועמדים ליחידת העילית עובר הכשרה נמצא גם טרנסג'נדר.