מזכירות לשכת מפלגת העבודה אישרה היום (חמישי) להביא את תכניותיו של יו"ר המפלגה אבי גבאי, לחיזוק סמכויותיו, בפני ועידת המפלגה שתתכנס במהלך החודש הבא. גבאי ויתר על דרישתו לבטל את השריון האוטומטי של מזכ"ל המפלגה ברשימה לכנסת, אולם נקבע כי המזכ"ל ישוריין במקום ה-11 ולא במקום השביעי.



על פי ההצעה המקורית של גבאי, ועדה במפלגה הייתה אמורה לקבוע באיזה מקום ישוריין מזכ"ל המפלגה, אך בשל ההתנגדות שעוררה ההצעה ויתר גבאי על דרישתו. עם זאת, כאמור, הוחלט שהשריון למזכ"ל יהיה בראשית העשירייה השנייה ולא במקום השביעי. למעט סעיף זה, אושרו למעשה כל שאר דרישותיו של גבאי לסמכויות בנושא שריון ארבעה מועמדים ברשימה לכנסת, מינוי שרים מקצועיים בממשלה, מינוי יו"ר הסיעה, ראשי וחברי ועדות בכנסת וכן ניהול תקציב המפלגה.



בהצעה שאושרה נאמר כי "רשימת המועמדים לכנסת היא נכס מרכזי בפניית המפלגה לציבור הבוחרים. רשימת המועמדים שתציג המפלגה חייבת להיות חזקה ואיכותית אשר תגדיל את סיכויי המפלגה למשוך אליה כוחות וקהלים נוספים. במסגרת בניית הרשימה יש לייצר את היכולת לגייס לשורות המפלגה חברים חדשים, אשר יחזקו את מעמדה הציבורי של המפלגה וירחיבו את קהליה".



עוד נכתב: "לכן מוצע כי יו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה רשאי יהיה לשבץ ארבעה מועמדים ברשימה לכנסת. השיבוץ יעשה כך שלא יותר משניים מהם ישובצו בין עשרת המקומות הראשונים והיתר בעשירייה השנייה או השלישית. מועמדים אלו יכול שיהיו חברי מפלגה, או מי שאינם חברי המפלגה במועד שיבוצם”.



מלבד זאת, בדיון נקבע כי במידה ומפלגת העבודה תחבורה לסיעות אחרות, למשל לתנועה בראשות ציפי לבני, ארבעת המקומות המוקצים ליו"ר עבור שיריונים יהיו חלק מהסכם עם סיעה אחרת ולא יתווספו שריונים מעבר להם. בעבודה סבורים כי גבאי יבקש לשריין מקומות עבור ציפי לבני וח"כ יואל חסון מהתנועה.



חרמוני: "הדיון היה ענייני, אך לא הושגה הסכמה ביני לבין היו"ר"


בתום הדיון במזכירות הלשכה אמר מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני: “הדיון שהתקיים היום במזכירות הלשכה של המפלגה היה דיון ענייני, אך עם זאת לא הושגה הסכמה ביני לבין היו"ר בהצעות שהציג לשינויים בחוקת המפלגה”.



הוא הוסיף כי "אני מכבד את יו"ר המפלגה אך עם זאת, התנגדתי לחלק מהותי מהצעות ההחלטה שאני סבור שיש בהם משום פגיעה במערכת האיזונים והבלמים, ובדמוקרטיה המפלגתית זאת לרבות סעיפים כגון: העברת הסמכויות הניהוליות מידי המזכ"ל אל היו"ר, פגיעה במיקום הקבוע של המזכ"ל ברשימה לכנסת, הסמכת היו"ר למינוי שרים ללא אישור הוועידה ומינוי ארבעה שריונים ברשימה ללא אישור של ועידת המפלגה”.



לדבריו, "מזכירות הלשכה החליטה כי לאחר אישור וועדת החוקה יוצגו הסעיפים בוועידת המפלגה ובכוונתי להביע במסגרת זו את עמדותיי בצורה מכבדת אך נחרצת ולעמוד על הדמוקרטיה המפלגתית וקיומה. אני מודה לחברי המזכירות שהביעו התנגדות למחיקת היוזמה לביטול רטרואקטיבי של שריון מיקום המזכ"ל”.



ח"כ עמיר פרץ: "שמירה על העבודה כמפלגה דמוקרטית - מנוף חשוב לניצחון בבחירות"


בפגישה בין יו״ר המפלגה אבי גבאי וח״כ עמיר פרץ שוחחו השניים על היערכות המפלגה לקראת הבחירות והחלפת השלטון בישראל. ח״כ עמיר פרץ הודיע כי הוא פועל בכל דרך אפשרית על-מנת לסייע למפלגה ולעומד בראשה במאמצים לניצחון מפלגת העבודה בבחירות הבאות. בהתייחס להצעת גבאי לתיקונים בחוקת מפלגת העבודה לא הגיעו השניים להסכמה.



פרץ הבהיר כי התנגדותו נובעת משוני בתפיסת העולם לגבי הצורך בשמירה על מפלגת העבודה כמפלגה דמוקרטית ופלורליסטית, דבר המהווה מנוף חשוב לניצחון בבחירות. עמיר פרץ הוסיף כי הוא מתכוון להמשיך לקיים התייעצויות ולהשקיע מאמצים כדי למנוע עימות מיותר ולהגיע להצעה מוסכמת לפני כינוס הועידה



בפגישה שנערכה היום בין יו״ר המפלגה אבי גבאי וח״כ עמיר פרץ שוחחו השניים על היערכות המפלגה לקראת הבחירות והחלפת השלטון בישראל. פרץ וגבאי בהתייחס להצעת גבאי לתיקונים בחוקת מפלגת העבודה לא הגיעו השניים להסכמה.



פרץ הבהיר כי התנגדותו נובעת משוני בתפיסת העולם לגבי הצורך בשמירה על מפלגת העבודה כמפלגה דמוקרטית ופלורליסטית, דבר המהווה מנוף חשוב לניצחון בבחירות. עמיר פרץ הוסיף כי הוא מתכוון להמשיך לקיים התייעצויות ולהשקיע מאמצים כדי למנוע עימות מיותר ולהגיע להצעה מוסכמת לפני כינוס הועידה.



בתוך כך, ממטהו של פרץ נמסר לאחר הפגישה כי ״שמירה על מפלגת העבודה כמפלגה דמוקרטית ופלורליסטית היא מנוף חשוב לניצחון בבחירות". כמו כן, נמסר כי "ח״כ עמיר פרץ מברך על החלטת מזכירות מפלגת העבודה שמצביעה על נכונות לפשרות ומאמץ להגיע להסכמות. ח״כ פרץ שב ומדגיש כי ימשיך לעשות כל מאמץ מול יו״ר המפלגה וגורמים מרכזיים בהנהגתה כדי להתגבר על הפערים שנותרו ולגבש מתווה מוסכם לקראת כינוס ועידת המפלגה".