הסופה "אירמה" נחלשה לסופה בקטגוריה 1, שמשמעותה רוחות במהירות של 137 קמ"ש. היא עדיין ממשיכה להכות במדינת פחלורידה, וצפויה להגיע לעיר טמפה. "אירמה" לא תעצור בפלורידה וצפוטה להמשיך צפונה ולהגיע למדינות ג'ורג'יה, אלבמה, דרום קרוליינה וטנסי, כך נמסר הבוקר (שני) ממרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית. כ-4 מיליון איש במדינה מנותקים מחשמל ו-70 אלף איש במקלטים. עד כה, נהרגו בארצות הברית חמישה אנשים, שניים מהם שוטרים בתפקיד. 


הסכנה הגדולה ביותר כעת היא השיטפונות, שעל פי מרכז ההוריקנים הלאומי, עלולים להגיע לגובה של 4.5 מטר באזור טמפה בשעת הגאות, לפנות בוקר שעון מקומי.
 
בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על הסופה כ"אסון טבע גדול". ההכרזה, שנעשה לפי בקשת מושל פלורידה, ריק סקוט, תאפשר להעברת סיוע נוסף מהממשל הפדרלי למדינה. הנשיא הגדיר את הסופה כ"מפלצת גדולה" ואמר עם חזרתו מקאמפ דיוויד כי "כעת, אנחנו מודאגים מפגיעה בנפש ולא מהעלות". הוא הוסיף: "אני מקווה שאין הרבה אנשים שנמצאים במסלול של הסופה, כי אתה לא רוצה להיות במקום הזה". בית הנבחרים ביטל את ההצבעות שהיו אמורות להתקיים במהלך היום.
 
רשת ABC מדווחת מהשטח:

 

תושבים רבים בפלורידה קוראים לנשיא דונלד טראמפ, לפתוח את שערי אחוזתו המפוארת בפלורידה לאזרחים המחפשים מקלט מפני הסופה. לדברי סגן הנשיא, מייק פנס, בראיון לטלוויזיה באורלנדו, הנשיא מעוניין לטוס לפלורידה "ברגע שהדבר יהיה אפשרי". פנס ציין במהלך ביקורו במטה מרכז החירום האמריקאי: "אנחנו נגיע לכל מקום שאירמה תפגע בו, כדי לסייע ולהעניק משאבים נוספים". 

חלק מתושבי פלורידה מנתלים את הסופה כדי לנסות לגנוב ולבזוז. משטרת מיאמי עצרה 28 בני אדם במהלך הלילה. באזור הוכרז עוצר עד לשעה 7:00 בבוקר.

בתוך כך, קצת חדשות טובות. ששת הישראלים שהיו נצורים באי סן מרטן שבקאריביים לאחר שהסופה הכתה בו וכמעט הרסה אותו כליל, חולצו באמצעות מטוס אמריקאי והועברו לפוארטו ריקו.