מפגש בין מנקה רחובות נטול עבר פלילי המועסק בעיריית תל אביב לבין שוטר הסתיים במעצרו של המנקה ובכתב אישום בגין הפרעה לשוטר. המקרה אירע ביולי 2015 בשדרות ירושלים ביפו. השוטר, שנקרא לטפל באירוע אחר במקום, הבחין ברכב טאטוא כביש, שחנה לכאורה במקום אסור. לאחר שבירר מי אחראי לרכב, הגיח המנקה, בן 29, וסיפר שעצר לקנות אוכל. בין השניים התפתחו דין ודברים.



השוטר ביקש מהמנקה למסור את פרטיו. כשסירב – הודיע לו השוטר שהוא עצור. לטענת השוטר, בשלב זה ניסה המנקה להתניע את הרכב "כדי להימלט". השוטר ניסה לתפוס את המפתח והמנקה אחז בידו. בשלב זה החליט השוטר לעצור אותו. לטענת השוטר, המנקה סינן לעברו: "ימות העולם, אתה לא תעצור אותי". תגבורת של שוטרים הגיע כדי לסייע לחברם להכניס את המנקה האזוק לניידת.



המנקה טען, באמצעות עורכי דינו אופיר כתבי והדר שריר מהסנגוריה הציבורית, כי אכן היה במקום, אך לא סירב להזדהות ולא אמר לשוטר את הדברים שיוחסו לו בכתב האישום. עוד נטען כי מעצרו היה בלתי חוקי.



שופטת בית משפט השלום בתל אביב דנה אמיר קיבלה את עמדת ההגנה. "לא ברור על שום מה ולמה בחר השוטר לעצור את הנאשם ולהביא להסלמת אירוע במדרג חומרה לא גבוה, שאותו ביקש הנאשם לפתור", כתבה בהכרעת הדין, שבה זיכתה את המנקה מכל העבירות שיוחסו לו.



ממשטרת ישראל נמסר: "בית המשפט בחר לזכות את הנאשם מחמת הספק, לאחר שקבע כי ניצבות בפניו שתי גרסאות מסתברות. הערות בית המשפט יילמדו, ובמידת הצורך יופקו הלקחים בהתאם".