הרוחות סביב פרשת רצח תאיר ראדה מסרבות לשקוט. הבוקר (רביעי) פורסם בעיתון "הארץ" כי התובעת בתיק רצח הנערה, עורכת הדין שילה ענבר, הסתירה מבית המשפט את עמדתו המקצועית של ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, ומנעה ממנו להעיד בנושא בפני השופטים, וכי למרות חומרת ההאשמות לא ניתנה הוראה לבדוק אותן. בהתייחס לכך, טען הבוקר (רביעי) בתכניתו של גבי גזית ברדיו 103FM, עורך הדין יובל יועז מתנועת אומ"ץ, כי "הפרקליטות ניסתה למחוק חלקים מתצהיר שתמך בעמדת ההגנה במשפט זדורוב".



הוא הסביר כי "עתירה הוגשה לפני יותר משנה בעקבות פרשת תצהירו ד"ר חן קוגל, במסגרת הליך שנוהל בבית הדין לעבודה בנושא ד"ר מאיה פורמן-רזניק, רפואה מומחית שהעידה מטעם ההגנה במשפט זדורוב ובהמשך זכתה במכרז לנהל מחלקה במכון לרפואה משפטית. המדינה נעמדה על הרגליים האחוריות וטענה שלא תאפשר לה להיכנס לתפקיד, בגלל שהיא הערימה קשיים על הפרקליטות שתבעה את זדורוב".



"בעקבות כך", סיפר יועז, "ד"ר חן קוגל הגיש תצהיר והפרקליטות ניסתה להשפיע על תוכנו ולמחוק חלקים ממנו. בעקבות הדבר הזה נציגת תלונות הציבור כתבה דו"ח חמור, והיועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה ויינשטיין החליט לעשות 'אובר-רולינג' על הדו"ח והוגשה עתירה לבג"ץ". יש להסביר בהקשר זה כי עמותת אומ"ץ הגישה עתירה נגד העמדה לפיה ניתן לשנות תצהירים של עובדי מדינה ומומחים מטעמה אם הם סותרים את עמדת היועמ"ש.



"בדיון הקודם בחודש פברואר האחרון השופטים הוציאו צו על תנאי שקרא ליועץ המשפט לממשלה לגבש הנחיות וכללי מותר ואסור בנוגע להתערבות הפרקליטות בתצהירים המוגשים. זהו עניין עקרוני וחשוב המקביל להשפעה על עדים - לא יעלה על הדעת שינסו להשפיע על עדים שמוסרים עדויות אמת".



 


בתוך כך, על רקע הפרסום לפיו ד"ר חן קוגל הבהיר כי הוא תומך לתובעת שהוא תומך בעמדת פורמן, אך ימנע ממנה להעיד, מה שהזיק לעדות זדורוב, אמר עורך הדין כי "מי שיכתוב סדרה על כל תסביכי ההליכים המשפטיים בעקבות משפט רומן זדורוב יקבל סדרה מרתקת".

לטענתו, "אחד המשיבים לעתירה הוא ד"ר חן קוגל, שמיוצג לכאורה על ידי פרקליטות המדינה. לפני כמה ימים הגיע לידי מכתב שכתב אותו הד"ר, בו טען כי הפרקליטות מגישה תשובות לבג"ץ בשמו מבלי שאף אחד דיבר עמו. וטען כי מדובר בדברים שהם בכלל לא נכונים ולא מדויקים. הוא פירט את רשימת השתלשלות שמשרתת את עמדת הפרקליטות, אך לא את עמדתו המקצועית. צרפנו את המכתב של ד"ר חן קוגל לשופטים והפרקליטות הגיבה לנושא וטענה בתגובה שדבריו אינם נכונים".

גבי התייחס לסוגיה וטען: "אני מרגיש שאני צופה בסרט מלא התפתחויות סביב חקירת זדורוב". השיב לו עו"ד יועז: "אנחנו שוחרי שלטון החוק, אנחנו רוצים שתהיה אכיפה, שוויוניות, הקפדה על כללי מנהל תקין ובפרט לשמור ולחזק את שומרי הסף ומאבקם בשחיתות הביטחונית, אבל רשויות אכיפת החוק שיקרות ללבנו צריכות לפעול בדרך הישר. אם הם לא יקפידו על דרך הישר אנחנו נהיה בבעיה. אני לא חושב שתופרים תיקים בפרקליטות אך אני חושב שברשויות החוק קיימת פוליטיקה ארגונית ותפקידנו כארגוני החברה האזרחית, התקשורת, העמותות, ארגוני השמירה על זכויות אדם, לשמור עליהם שיקפידו על דרך הישר".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן