שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שני) בפתיחת ישיבת סיעת כולנו למתיחות הרבה בקואליציה בעקבות הצעת החוק לאסור חקירת ראש ממשלה מכהן שחבר הכנסת דודי אמסלם (ליכוד) מבקש להעלות להצבעת ממשלה. שר האוצר ציין כי "המתיחות בקואליציה התפוגגה. ככל שאני יודע "החוק הצרפתי" לא הולך לעלות. בשבועות הבאים לא נשמע ממנו".



"בכל נושא עקרוני סיעת כולנו יש בה חופש הצבעה", אמר כחלון והדגיש כי יאפשר חופש הצבעה לחברי הכנסת בסיעתו על הצעות חוק שלא נכללו בהסכמים הקואליציוניים. "גם בחוקים הבאים שמישהו מתכננן להביא שיידע שנצביע לפי המצפון וללא מחויבות קואליציוניות. כל נושא שנחליט שהוא לא מחויב בהסכם הקואליציוני יצביעו לפי צו מצפונם".



כחלון דיבר על פגישתו עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ובכירים נוספים ברשות, שנערכה אתמול ברמאללה ואמר כי אין בעיה להמשיך לקדם נושאים כלכליים אך הממשלה תכיר בפיוס הפלסטיני עם חמאס. "אין לנו שום בעיה להמשיך בנושאים הכלכליים מול הרשות. אבל הפגישה לא מעידה על שום הכרה בפיוס. הודעתי חד משמעית שלא נכיר בפיוס עד שהבנים לא ישובו הביתה, גם חיילים וגם אזרחים, עד שלא יהיה נשק אחד".



משה כחלון בפגישתו אתמול עם המשלחת הפלסטינית. צילום: רשתות חברתיות
משה כחלון בפגישתו אתמול עם המשלחת הפלסטינית. צילום: רשתות חברתיות



הפלסטינים דיווחו כי בדיון שנערך אתמול נדונו כמה סוגיות חשובות, והעיקרית בהן "מתקפת הבנייה בהתנחלויות, הסרת המצור מעל רצועת עזה, וכן הסוגיות הקשורות בכספים המגיעים לרשות הפלסטינית". לפגישה הצטרף גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, ראש תחום העניינים האזרחיים ברשות הפלסטינית השר חוסין אשייח', מפקד המודיעין הפלסטיני גנרל מאג'ד פראג', ושר האוצר שוכרי בשארה.



סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" דיווחה, כי בין היתר נדונו "החלטות ממשלת ישראל הקשורות בבניית אלפי יחידות בנייה בהתנחלויות, בעיקר ההחלטה האחרונה של בניית שכונה שלמה ובה עשרת אלפים יחידות באזור קלנדיה וכפר עקב".