יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, זועם על התנהלות הממשלה ותקף היום (רביעי) ב-103FM את חוק ההמלצות של ח"כ דודי אמסלם: "החוק הזה עוסק רק בחקירות ראש הממשלה. יש חוקים שעוסקים בלהגן על אזרחי מדינת ישראל, זהו אינו חוק אלא ניסיון לאיים על המשטרה ולהפחיד את רשויות חוק כדי שיעצרו את חקירות ראש הממשלה. אין אפילו העמדת פנים שמי שעומד מאחורי החוק חושב על הציבור, אם נתניהו היה חושב שהחוק חשוב הוא היה מעביר אותו כשהיה ראש ממשלה עוד בשנת 1996, זהו חוק פרסונלי שנתניהו מוביל כשאמסלם הוא רק השליח". 
לפיד הוסיף :"אני כועס, אני אוהב את המדינה שלי והחבורה הזו החליטה שלא מעניין אותה שום דבר וכי היא מוכנה לשרוף את המועדון בכדי להציל את נתניהו מהחקירות שלו. לא הלכתי על הפוליטיקה בשביל לעמוד מהצד ולהסתכל כיצד החבורה מתנהגת בצורה עבריינית ממש, לוקחת את כל מה שחשוב וקדוש ודורכת עליו כי זה נוח לראש הממשלה".


עוד הוסיף: "אנשים ישרים לא צריכים את שירותיהם של עורכי דין פליליים. התברר שעורך הדין ז'ק חן אינו אובייקטיבי אלא שליח בסתר של ראש הממשלה שדואג שתהיה מערכה ציבורית לצד המערכה בכנסת. הכל כדי לבלבל אותנו בכל מה שקשור לחקירות ראש הממשלה. אני זוכר את התדהמה של כולנו כשגילינו שנתניהו רוצה למנות את אבראל בר יוסף לראש המל"ל, איש לא הבין כיצד זה יכול להיות. אין מנוס אלא לחקור את ראש הממשלה. לא יכול להיות שכל האנשים הכי קרובים אליו הובאו לחקירה בשש בבוקר על עסקה שהוא עצמו באופן אישי הוביל והוא לא ייחקר בנושא. ראש הממשלה צריך לענות לנו על שאלה אחת, האם הוא אישר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות מאד למצרים ואם כן למה?". 
צוללת של צה"ל. צילום: דובר צה"ל
צוללת של צה"ל. צילום: דובר צה"ל


 
"נשק מתקדם למדינה ערבית הצמודה אלינו הוא דבר לא טוב, אם נתניהו אישר את העסקה הזו לגרמנים דרך מולכו בלי שמשרד הביטחון ידע מזה אנחנו צריכים להבין למה", טען לפיד. "אם מישהו הקריב את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל בשביל בצע כסף זו בגידה במולדת".
עריכה: איתמר זיגלמן