בימינו, החוק אוסר על כל קשר מיני או רומנטי בין מורים לתלמידים, וטוב שכך. מעבר לכך שתלמידים עדיין נחשבים לילדים והנם קטינים, מטרת החוק היא למנוע ניצול יחסי מרות, ופגיעה בלתי הפיכה במי ששיקול הדעת שלהם עדיין לא מפותח דיו. אי לכך, על כל מוסד לימודי להיות עם האצבע על הדופק, כדי לבדוק שלא מתנהל קשר כזה בין מורה לתלמיד. לאחרונה, קשר כזה התגלה בבית ספר תיכון באוקלהומה, והוביל לפיטוריה המיידיים של המורה המעורבת. על פי הדיווחים, היא אף עלולה להיות מואשמת באונס.



קסנדרה ווייט, 34, ניסתה להגיש בקשה להינשא לתלמיד שלה, כבן 16, ביום חמישי שעבר, ופוטרה ביום למחרת. על פי ה"ניו יורק פוסט", ווייט והתלמיד פנו לבית המשפט של מחוז קליבלנד בבקשה להינשא, כשהתלמיד השתמש לצורך כך בחתימה מאביו המאשרת את הנישואים. נישואי קטינים אומנם מותרים באוקלהומה עם אישור חתימת הורה, אך המהלך הזה מהווה הפרה של תקנון בית הספר.



"יחסים רומנטיים או מיניים" בין גורמים בכירים בבית הספר לבין תלמידים מהווים הפרה של התקנון, ועלולים להוביל ל"השהיה או סיום העסקת העובד", נכתב בחלק בתקנון שנועד להלחם הטרדות מיניות. "כל קשר מיני בין מורים לתלמידים תחת גיל 18 עשוי להוות פשע על פי החוק". החוק אוסר על יחסים מיניים ביו מורים לתלמידים מאותו מחוז.



המורה ניסתה להתחתן עם תלמיד ופוטרה. צילום אינגאימג
המורה ניסתה להתחתן עם תלמיד ופוטרה. צילום אינגאימג


אם זאת, עדיין לא ידוע אם היחסים בין ווייט לתלמיד שלה היו מיניים באופיים, או רק רומנטיים, וטרם בוצע מעצר או הוגש כתב אישום נגדה. במידה ווייט אכן קיימה יחסים מיניים עם התלמיד, היא עלולה להיות מואשמת באונס. הרשויות חקרו חשד ליחסים אסורים בין המורה לתלמיד בבית הספר מספר שבועות קודם לכן, וההתפתחות בפרשה כאמור הגיע עם הגשת הבקשה לנישואים. "המחוז נמצא כעת בשיתוף פעולה עם גורמים לאכיפת החוק בחקירה של אישומים אלו", נאמר בהצהרה רשמית של בית הספר. "המורה המעורבת בפרשה לא עובדת יותר בבית הספר".