ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה ביום שישי את שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, להגיש אחרי חג המולד, ובכל מקרה לפני סוף השנה את המכתב על פרישת ישראל מחברות בארגון. עזיבת ישראל תצא לפועל ב-31 בדצמבר 2018.
ההכרזה מגיעה כחודשיים לאחר הכרזתה של ישראל על פרישה עתידית מהארגון. באמצע אוקטובר האחרון, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון כי ארה"ב תפרוש מארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, וזאת בשל עמדותיו האנטי ישראליות. מספר שעות לאחר מכן, הצטרף נתניהו לטילרסון והודיע כי גם ישראל תפרוש מהארגון.
מטה אונסק"ו. צילום: רויטרס


נתניהו: "מדינות נוספות שוקלות להעביר את שגרירותן לירושלים"
 
נתניהו התייחס, בראיון לאורן ליברמן מרשת CNN, להכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל ואמר: "אני חושב שמה שזה עושה, הוא להכיר סוף-סוף באמת היסטורית". הוא הסביר כי "ירושלים בירתה של ישראל כבר 3,000 שנה, מאז ימי דוד המלך. היא בירתה של מדינת ישראל 70 שנה. הגיעה העת שארצות הברית תאמר – ואני שמח שהיא אמרה זאת – 'זאת הבירה ואנו מכירים בה'".
ראש הממשלה הוסיף: "אני חושב שבעקבותיה יעשו זאת מדינות נוספות. אנו מדברים כעת עם מספר מדינות ששוקלות ברצינות כעת לומר בדיוק את מה שאמרה ארה"ב ולהעביר את שגרירויותיהן לירושלים".
בתוך כך, יו"ר הפרלמנט הרומני, ליביו דראגנה, אמר "אנחנו חושבים שעל רומניה להעביר לירושלים את שגרירותה". בהצהרה הרשמית נכתב כי "על המדינה ללכת בעקבות ארצות הברית בעניין ההכרה בעיר".

 
אמסלם: "ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום על שוחד לא יכול להמשיך לכהן"
 
יו"ר הקואליציה החדש דוד אמסלם (ליכוד) אמר היום כי "ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום על שוחד לא יכול להמשיך לכהן". הוא הסביר, בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד, לאחר שהחליף את ח"כ דוד ביטן שמצוי תחת חקירת משטרה בפרשת השחיתות בראשון לציון: "אני חושב שבמשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר. מדובר במוצר מתכלה זה מדרון חלקלק". הוא תקף בכנס של לשכת עורכי הדין באילת: "אולי מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסות שוקולד?".
אמסלם הוסיף: "אני לא רוצה לחיות בעולם שאם אני רוצה לתת לחבר שלי סיגר, אני אגיד לו חכה אני אתקשר למנדלבליט לשאול אם מותר". לטענתו, חוק המתנות קושר בין המתנה לבין השירות שאתה נותן. "אין בעיה עם המתנה, יש בעיה אם אתה תחזיר על המתנה שלך במישור הציבורי", ציין. 
חבר הכנסת התייחס לחוק ההמלצות שצפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית אך לא יחול על נתניהו, ואמר כי "למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום". הוא הוסיף: "המשטרה במשטר דמוקרטי אמורה לחקור והפרקליטות להשתמש בראיות אבל כאן יש מצב הפוך - המשטרה רוצה להתקדם מהר. לפני שאני מקדם את החוק. לכן המשטרה צריכה רק לחקור. התפקיד שלה הוא לא להמליץ". 
ח"כ אמסלם בדיון על חוק הממלצות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 
"רציתי להראות תמיכה בדאעש": נהג משאית אמריקאי הואשם בכך שתכנן פיגוע בסן פרנסיסקו
 
נהג משאית נעצר בקליפורניה ביום שישי, והואשם בכך שניסה לסייע למחבלי דאעש בביצוע פיגוע, ככל הנראה פיצוץ של מטען, במזח עמוס באנשים סמוך לחג המולד. 
 
במסמכים שהובאו בפני בית המשפט נכתב כי ארוויט אהרון ג'יימסון בן ה-26, ששירת בעברו בצבא האמריקאי, סיפר לסוכן סמוי של ה-FBI כי רצה לבצע זאת "כדי להראות תמיכה בארגון המדינה האסלאמית". 
 
עוד הופיע במסמכים כי בביתו של ג'יימסון, שנמצא במרחק של כ-160 קילומטרים ממזרח לסן פרנסיסקו, נמצאו כלי נשק רבים. בין היתר נמצא רובה מסוג וינצ'סטר, אקדח וזיקוקים רבים.



מסוריה לביה"ח שיבא: תינוק שנולד לזוג פליטים עם מום בלב הוצל בישראל
הצלה כחול לבן: תינוק בן יומיים, אשר נולד לזוג פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה בקפריסין הובהל הלילה (שבת) בהטסה רפואית מיוחדת לניתוח מציל חיים בבית החולים תל השומר בישראל. האירוע החל לאחר שמשרד הבריאות של קפריסין פנה לשגריר ישראל במדינה, סמי רבאל, וביקש את סיועו בטיפול בתינוק, שנולד עם פגם חמור בלבו ללבו. 

משרד החוץ, בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון ומערך ביקורת הגבולות בנתב״ג, פנה בדחיפות,טרם כניסת השבת, לשר הפנים אריה דרעי וקיבל אישורו לכניסתם ארצה של התינוק מלווה באביו,פליט מסוריה השוהה בקפריסין. התינוק אושפז ביחידה לטיפול נמרץ תינוקות בבית החולים שיבא. במשרד החוץ ציינו בסיפוק שיתוף הפעולה המהיר של כל הגורמים,ערב השבת, אשר אפשרו להיענות לאלתר לבקשת רשויות קפריסין,במאמץ משותף להציל התינוק הסורי.

ד"ר איתי פסח, סגן מנהל בית החולים לילדים, ספרא בשיבא סיפר: "לפנות בוקר הגיע אלינו תינוק בן שלושה ימים אשר נולד עם מום לב מולד. התינוק מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב, מצבו יציב והוא יעבור ניתוח במרכז למומי לב מולדים בשיבא. העברתו של התינוק, בן לפליטים סורים הנמצאים בקפריסין הינה חלק מהפעילות הבינלאומית ששיבא מוביל,במסגרת זו הוקרם המרכז לסיוע הומניטארי בשיבא אשר מטרתו לסייע במקרים מורכבים למטופלים בכל העולם. בזכות שיתוף פעולה הדוק עם משרד החוץ ומספר רב של גורמים נוספים הצליחו להעביר גם תינוק זה לקבלת הטיפול הרפואי המקצועי ביותר".

הובהל לניתוח חירום בהטסה אווירית. התינוק הסורי, צילום: חברת גשר אווירי
הובהל לניתוח חירום בהטסה אווירית. התינוק הסורי, צילום: חברת גשר אווירי


ילד כבן 12 נהרג בכפר בית זרזיר אחרי שנפגע מרכב פרטי
ילד כבן 12 נהרג בכפר בית זרזיר, לאחר שנפגע מרכב פרטי. אחרי התאונה, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לילד טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה, כשהוא במצב אנוש. מאוחר יותר, צוות בית החולים קבע את מותו. נהג הרכב הפוגע נחקר בתחנת המשטרה, ונסיבות תאונת הדרכים נבדקות על ידי בוחני תאונות דרכים .