בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) עונש מאסר של שנתיים ותשלום קנס בסך 50 אלף שקלים על רפ״ק רוני משיח, ששירת כמפקד יחידה במשטרת התנועה בין השנים 2010-2013. הנאשם הורשע בכך שקיים מערכת יחסים של שוחד, במסגרתה נהג להשיב את רישיון הנהיגה לנהגים שביצעו עבירות תנועה חמורות, זאת בתמורה לטובות הנאה שקיבל. 
בחלק מהמקרים משיח ערך טופס שימוע שקרי, באופן המתחזה להיות כאילו הנהג התייצב בפניו ונערך לו שימוע כדין. במספר מקרים פנה הנאשם לקציני משטרה, עמיתיו לאגף התנועה, וביקש להקל בעניינם של נהגים להם עתיד היה להיערך שימוע. 
בנוסף, אנשי משטרה ואזרחים נהגו לפנות אליו בבקשה כי יקל עם נהגים המקורבים אליהם שביצעו עבירות תנועה. בתגובה לכך הבטיח הנאשם להימנע מלשלול מנהלית את רישיונות הנהיגה. שני נאשמים נוספים, אזרחים שהורשעו בתיווך לשוחד, נידונו גם הם לעונשי מאסר מאחורי סורג ובריח.


עו"ד אופיר אפרתי, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אמר כי "יש לראות בחומרה את העבירות שביצע הקצין פעמים רבות במשך תקופה ארוכה תוך שהמעשים בוצעו במסגרת תפקידו כקצין משטרה. בית המשפט קבע כי מכלול העבירות שביצע הנאשם בהיותו קצין משטרה בעל תפקיד בכיר מערערות את יסודות שלטון החוק ואת אמון הציבור בו ובמשטרת ישראל. מעבר לכך השבת רישיון הנהיגה לעברייני תנועה עלולה להביא לקיפוד חיי אדם בתאונות דרכים. בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי עבירת השוחד במקרה הזה מהווה משום תופעה חמורה אשר יש להוקיעה מכל וכל, בדרך של ענישה משמעותית למען יראו וייראו".